Škoda Enyaq a konkurence: Elektrické je málo, jak obstojí proti naftovému Kodiaqu?

Jan Matoušek Jan Matoušek
9. 9. 2020 6:02
Škoda v minulém týdnu odhalila své první elektrické SUV na modulární platformě MEB. Model Enyaq iV je navíc již možné objednat, byť zatím jen ve dvou výbavách. I tak jsme se podívali na to, jak si elektrická novinka stojí proti podobně drahým a výkonným elektrickým konkurentům i naftové Škodě Kodiaq.
Foto: Nissan

Nissan Leaf e+ - od 1 162 000 korun

Nissan bude mít pravděpodobně příští rok silnou odpověď nejen na Škodu Enyaq, ale i chystaný Volkswagen ID.4. Ta se bude jmenovat Ariya a více si o elektrickém SUV můžete přečíst zde. V současné době ale nabízí Japonci především kompaktní hatchback Leaf, který opět spadá do trochu jiné kategorie vozidel než Enyaq iV.

Přesto je parametry s verzí iV 80 srovnatelný. Jeho elektrický motor ve verzi e+ má 160 kW a baterie nabízí kapacitu 62 kWh (nabízí ještě i slabší variantu se 110 kW a baterií s kapacitou 40 kWh). To je méně než u mladoboleslavského SUV, což se projevuje i na udávaném dojezdu 385 km. Leaf je menší, ačkoliv třeba rozvorem o délce 2700 mm na Enyaq až tolik neztrácí.

Technické srovnání

Enyaq iV 80 Leaf e+
Rozměry (d/š/v): 4649/1879/1616 mm 4490/1788/1545 mm
Rozvor náprav: 2765 mm 2700 mm
Objem kufru: 585 l 420/1161 l
Výkon: 150 kW 160 kW
Točivý moment: 310 Nm 340 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s 6,9 s
Maximální rychlost: 160 km/h 157 km/h
Spotřeba: 16,9-18,0 kWh/100 km 18,5 kWh/100 km
Dojezd: 510 km 385 km

Zatímco slabší Leaf startuje na částce 937 tisíc korun, silnější Leaf e+ stojí nejméně 1 162 000 korun. K porovnání jsme potom vybrali vrcholnou výbavu Tekna za rovných 1 200 000 korun. Ta má také menší kufr než levnější provedení varianty e+, což je zohledněno v tabulce technických údajů.

Porovnání výbavy

Enyaq iV 80 Loft Leaf e+ Tekna
Cena 1 189 900 Kč 1 200 000 Kč
Nouzové brzdění S S
Udržování jízdního pruhu S S
Čtení dopravních značek S S
Sledování mrtvého úhlu + 21 000 Kč (v paketu Asistovaná jízda 1.0) S + upozornění na auta při couvání
Asistent jízdy v koloně + 21 000 Kč (v paketu Asistovaná jízda 1.0) S
Tempomat S + omezovač S - adaptivní
Klimatizace S - třízónová automatická S - automatická
Dotykový displej S - 13 palců S - 8 palců
Rádio S - 8 reproduktorů S - 6 reproduktorů
Navigace +20 000 Kč (v paketu Infotainment) S
Digitální budíky S S - částečně
Bezklíčové odemykání a startování S S
Vyhřívání volantu S S
Vyhřívání sedadel S - vpředu S - vpředu i vzadu
Čalounění látka + umělá kůže kůže + semiš
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu + kamera S - vpředu i vzadu + kamera
Automatická světla a stěrače S S
Diodová světla S - vpředu i vzadu S - vpředu
Litá kola S - 19 palců S - 17 palců

Nissan má tedy, stejně jako Kia e-Niro, o trochu lepší výbavu za podobnou cenu jako Enyaq. Zároveň je ale menší, což je nicméně dáno jiným zaměřením vozu. Skutečný konkurent Nissanu pro elektrické SUV Škody teprve přijede. Enyaq pak i díky větší baterii dojede dál, nemá ale tak dobré zrychlení jako Leaf. Vzhledem k velikosti se ale i tak zdá být škodovka pořád papírově výhodnější volbou - hledáte-li rodinný elektromobil.

 

Právě se děje

Další zprávy