Jan Matoušek
9. 9. 2020 6:02
Škoda v minulém týdnu odhalila své první elektrické SUV na modulární platformě MEB. Model Enyaq iV je navíc již možné objednat, byť zatím jen ve dvou výbavách. I tak jsme se podívali na to, jak si elektrická novinka stojí proti podobně drahým a výkonným elektrickým konkurentům i naftové Škodě Kodiaq.
Nissan Leaf e+ - od 1 162 000 korun
Nissan bude mít pravděpodobně příští rok silnou odpověď nejen na Škodu Enyaq, ale i chystaný Volkswagen ID.4. Ta se bude jmenovat Ariya a více si o elektrickém SUV můžete přečíst zde. V současné době ale nabízí Japonci především kompaktní hatchback Leaf, který opět spadá do trochu jiné kategorie vozidel než Enyaq iV.
Přesto je parametry s verzí iV 80 srovnatelný. Jeho elektrický motor ve verzi e+ má 160 kW a baterie nabízí kapacitu 62 kWh (nabízí ještě i slabší variantu se 110 kW a baterií s kapacitou 40 kWh). To je méně než u mladoboleslavského SUV, což se projevuje i na udávaném dojezdu 385 km. Leaf je menší, ačkoliv třeba rozvorem o délce 2700 mm na Enyaq až tolik neztrácí.
Technické srovnání
|
Enyaq iV 80 |
Leaf e+ |
Rozměry (d/š/v): |
4649/1879/1616 mm |
4490/1788/1545 mm |
Rozvor náprav: |
2765 mm |
2700 mm |
Objem kufru: |
585 l |
420/1161 l |
Výkon: |
150 kW |
160 kW |
Točivý moment: |
310 Nm |
340 Nm |
Zrychlení 0-100 km/h: |
8,5 s |
6,9 s |
Maximální rychlost: |
160 km/h |
157 km/h |
Spotřeba: |
16,9-18,0 kWh/100 km |
18,5 kWh/100 km |
Dojezd: |
510 km |
385 km |
Zatímco slabší Leaf startuje na částce 937 tisíc korun, silnější Leaf e+ stojí nejméně 1 162 000 korun. K porovnání jsme potom vybrali vrcholnou výbavu Tekna za rovných 1 200 000 korun. Ta má také menší kufr než levnější provedení varianty e+, což je zohledněno v tabulce technických údajů.
Porovnání výbavy
|
Enyaq iV 80 Loft |
Leaf e+ Tekna |
Cena |
1 189 900 Kč |
1 200 000 Kč |
Nouzové brzdění |
S |
S |
Udržování jízdního pruhu |
S |
S |
Čtení dopravních značek |
S |
S |
Sledování mrtvého úhlu |
+ 21 000 Kč (v paketu Asistovaná jízda 1.0) |
S + upozornění na auta při couvání |
Asistent jízdy v koloně |
+ 21 000 Kč (v paketu Asistovaná jízda 1.0) |
S |
Tempomat |
S + omezovač |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - třízónová automatická |
S - automatická |
Dotykový displej |
S - 13 palců |
S - 8 palců |
Rádio |
S - 8 reproduktorů |
S - 6 reproduktorů |
Navigace |
+20 000 Kč (v paketu Infotainment) |
S |
Digitální budíky |
S |
S - částečně |
Bezklíčové odemykání a startování |
S |
S |
Vyhřívání volantu |
S |
S |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu |
S - vpředu i vzadu |
Čalounění |
látka + umělá kůže |
kůže + semiš |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu + kamera |
S - vpředu i vzadu + kamera |
Automatická světla a stěrače |
S |
S |
Diodová světla |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu |
Litá kola |
S - 19 palců |
S - 17 palců |
Nissan má tedy, stejně jako Kia e-Niro, o trochu lepší výbavu za podobnou cenu jako Enyaq. Zároveň je ale menší, což je nicméně dáno jiným zaměřením vozu. Skutečný konkurent Nissanu pro elektrické SUV Škody teprve přijede. Enyaq pak i díky větší baterii dojede dál, nemá ale tak dobré zrychlení jako Leaf. Vzhledem k velikosti se ale i tak zdá být škodovka pořád papírově výhodnější volbou - hledáte-li rodinný elektromobil.