Volkswagen sliboval elektromobil ID.3 v ceně naftového Golfu. Jaká je realita?

Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 7. 2020 6:02
Nabídka elektrických aut se v posledních měsících na českém trhu hodně rozrostla. Posledním přírůstkem je dlouho očekávaný Volkswagen ID.3, u něhož zástupci automobilky slibovali cenu podobnou naftovému Golfu. Pokusili jsme se proto ID.3 a Golf vybavit na stejnou úroveň a porovnat jejich ceny. Porovnali jsme i další dvojice podobně velkých a vybavených aut se spalovacím a elektrickým motorem.

Mazda MX-30 vs. Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-G

Ačkoliv to na první pohled nemusí být patrné, Mazdy MX-30 a CX-30 jsou nejen podobně velké, ale sdílejí i stejný rozvor o délce 2655 mm. Vzhledem k plnohodnotným zadním dveřím CX-30 je však ta nakonec o něco praktičtější. Elektrická MX-30 (jak jezdí, najdete zde) má výkon 105 kW a baterie s kapacitou 35,5 kWh stačí na 200kilometrový dojezd. Aby měla spalovací Mazda CX-30 podobný výkon v kombinaci s automatem, je potřeba zvolit dvoulitr Skyactiv-G s výkonem 110 kW. Problémem u něj je povinný pohon všech kol, což jej odlišuje od elektromobilu a zvyšuje jeho spotřebu na papírových šest litrů na 100 km. Nabízel by se i slabší 90kW dvoulitr (jak jezdí, najdete zde), který má s automatem spotřebu 5,5 l / 100 km a pohon všech kol se k němu nedodává. Budeme-li ale brát výkonově nejbližší verzi, 110kW čtyřkolka je vhodnější.

Pohon všech kol také logicky poměrně vyšponoval cenu CX-30. Ta ve výbavě Plus přijde na 798 900 korun. A to není daleko od MX-30, která ve výbavě GT Plus stojí 874 900 korun. Rozdíl tak činí jen 76 tisíc korun. Pokud bychom ale porovnávali základní 90kW jednotkou bez pohonu všech kol, pak ve výbavě Plus se samočinným řazením přijde na 653 900 korun, což už činí rozdíl 221 tisíc korun.

Oba cenové rozdíly tedy znáte, výbava Plus je ale bez ohledu na spalovací motor stejná. A vlastně téměř bezvýhradně překrývá GT Plus u MX-30 (snažili jsme se o co možná nejpodobnější výbavu, proto nejde ani v jednom případě o úplný základ). Oba vozy mají adaptivní tempomat, nouzové brzdění s detekcí chodců, varování před vybočením z jízdního pruhu i sledování slepých úhlů. Dále nechybí automatická klimatizace, vestavěná navigace s 8,8palcovým displejem, částečně digitální přístrojový štít, parkovací senzory vpředu i vzadu včetně couvací kamery, vyhřívání sedadel i volantu, barevný průhledový displej, bezklíčkové startování i odemykání, automatická světla i stěrače, diodová světla na obou koncích vozu nebo 18palcová litá kola.

Jediným výraznějším rozdílem je, že CX-30 má klimatizaci se dvěma zónami a elektrické víko kufru, u MX-30 se pro změnu klimatizace nastavuje přes druhou obrazovku na středovém panelu - CX-30 volí klasický samostatný panel s tlačítky. Jinak se v nejdůležitějších prvcích oba vozy shodují. Mimochodem i Mazda je příklad, kdy pro případný příplatek musí zájemce zvolit rovnou vyšší výbavu nebo alespoň paket s několika prvky najednou. Jak bude elektrická Mazda výhodná oproti té spalovací, pak hodně záleží na zvolené motorizaci, a tedy přítomnosti pohonu všech kol.

 

Právě se děje

Další zprávy