Volkswagen sliboval elektromobil ID.3 v ceně naftového Golfu. Jaká je realita?

Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 7. 2020 6:02
Nabídka elektrických aut se v posledních měsících na českém trhu hodně rozrostla. Posledním přírůstkem je dlouho očekávaný Volkswagen ID.3, u něhož zástupci automobilky slibovali cenu podobnou naftovému Golfu. Pokusili jsme se proto ID.3 a Golf vybavit na stejnou úroveň a porovnat jejich ceny. Porovnali jsme i další dvojice podobně velkých a vybavených aut se spalovacím a elektrickým motorem.

Peugeot e-2008 vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech

Stejnou techniku jako Corsa a DS 3 Crossback (a Peugeot 208) nabízí i SUV Peugeot 2008. Nepřekvapí tedy, že proti 100kW variantě e-2008 (jízdní dojmy zde) s baterií o kapacitě 50 kWh a s dojezdem 310 km jsme postavili tříválcovou 2008 1.2 PureTech s výkonem 96 kW (test této motorizace najdete zde), osmistupňovým automatem a spotřebou 4,8 l / 100 km.

Obě auta mají opět stejný technický základ a opět víceméně i výbavu. Elektrická i spalovací verze se tak nabízí spolu od výbavy Allure. Peugeot e-2008 v ní stojí 850 tisíc korun, Peugeot 2008 1.2 PureTech 525 tisíc korun. V obou případech jde o akční ceny. Rozdíl je tedy 325 tisíc korun.

Jednotlivými prvky si obě motorizace opět navzájem téměř odpovídají. SUV tak nabízí varování před vybočením z jízdního pruhu, tempomat, i-Cockpit s 3D přístrojovou deskou a sedmipalcovým displejem rádia, přední i zadní parkovací senzory včetně couvací kamery, automatická světla i stěrače, diodová světla vpředu a vzadu nebo 17palcová litá kola.

Prakticky jediným místem, kde má e-2008 něco málo navíc, je černé kontrastní lakování střechy a nouzové brzdění, kde objekty detekuje nejen kamera, ale také radar. Pokud budete to samé chtít do klasické 2008, tak střecha je dostupná až od vyšší výbavy a za radar je potřeba připlatit si 10 tisíc korun. Pak stojí spalovací varianta 535 tisíc korun a cenový rozdíl klesne na 315 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy