Dvanáct pekelných motorů poslední dekády. Proč dělají automobilky tolik chyb?

Martin Frei Martin Frei
4. 2. 2020 6:02
Ze života motoristů zmizely umaštěné ruce a roztlačování aut, která po ránu nechtěla chytit. Zdálky to vypadá, že motory jsou vyřešené a v dnešních autech zlobí jen elektronika. To by ale do hry nesměly vstupovat finanční škrty a ekologické předpisy. Kupující ojetin se dnes musí mít opět na pozoru, aby nevykrvácel na vážných chybách motoru. Přinášíme přehled největších pastí poslední doby.
Foto: BMW

BMW N47 (2007 až 2011)

Dvoulitrový diesel s označením N47, který BMW od roku 2007 montovalo do řad 1, 3, 5, X1, X3 pod označením 18d nebo 20d, představoval ve své době převrat. S působivou úsporností spojil živelně sportovní dynamiku, bleskové reakce na plyn a svištivě tichý chod. Snaha o maximálně odlehčenou konstrukci se ale vývojářům vymkla z rukou. Poddimenzovaný řetězový pohon rozvodů se už po 100 000 km vytahá a může přeskočit i prasknout, což způsobí kapitální škody na celém motoru. U prvních ročníků dokonce praskal blok motoru mezi válci, což se nedá opravit vůbec a motor je na vyhození. Jistější volbou jsou vozidla vyrobená po roce 2011, rozvodový řetěz je však třeba pravidelně poslouchat a mít připraveno 30 až 40 000 Kč na pracnou výměnu celé sady.

 

Právě se děje

před 3 hodinami

Navalnyj se podle jeho poradce zotavuje rychleji, než se čekalo

Ruský opoziční vůdce Alexej Navalnyj se z otravy zotavuje rychleji, než se čekalo. Německé televizní stanici RTL to dnes řekl poradce kritika Kremlu Leonid Volkov. Navalnyj je podle něj bedlivě střežen.

před 5 hodinami

Zemřel bývalý poslanec za KDU-ČSL Ivo Vykydal

V neděli ráno zemřel ve věku nedožitých 56 let exposlanec za KDU-ČSL a bývalý náměstek ministra dopravy Ivo Vykydal. Na twitteru to uvedl lidovecký europoslanec Tomáš Zdechovský, informaci ČTK potvrdil zdroj, který si nepřál být jmenován.

Vykydal byl poslancem v letech 2002 až 2006. Ve volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2002 byl zvolen za KDU-ČSL v Olomouckém kraji. Byl členem výboru pro evropskou integraci (později výboru pro evropské záležitosti) a hospodářského výboru a místopředsedou poslaneckého klubu KDU-ČSL. Členem KDU-ČSL byl v letech 1999 až 2009, kdy přestoupil do nově založené strany TOP 09. V letech 2007 až 2012 byl Vykydal náměstkem ministra dopravy a od roku 2012 pracoval na Státním fondu dopravní infrastruktury. Působil i v komunální politice, v letech 1999 až 2002 byl místostarostou Šumperku.

Zdroj: ČTK
Další zprávy