Benzin, nebo diesel. Vyplatí se pořízení naftového kompaktního kombi?

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 1. 2019 6:05
Naftové motory v poslední době dostávají jednu ránu za druhou. Nejprve přišla kauza Dieselgate, při níž koncern Volkswagen pomocí softwaru falšoval výši hodnot vypouštěných emisí oxidů dusíku při homologačních testech a následně v reálném provozu. Podobný problém začaly řešit i další automobilky jako Daimler nebo Fiat-Chrysler. Některá města pak následně zakázala vjezd starších naftových automobilů do svých center. To všechno se podepsalo na klesající poptávce po naftových motorech. Má dnes vůbec smysl si vůz s turbodieselem kupovat? Podívejte se na situaci u devíti kompaktních kombíků.

Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost vs. 1.5 EcoBlue

U Fordu Focus Kombi jsme k porovnání zvolili jednotky 1.0 EcoBoost / 92 kW s manuální šestistupňovou převodovkou a 1.5 EcoBlue / 88 kW rovněž s ručním šestistupňovým řazením.

Protože se v nejnižší výbavě nabízí pouze benzinový motor, je v případě těchto motorů potřeba zvolit některou z vyšších výbav Trend Edition, Trend Edition Plus a Titanium. V prvně jmenované stojí benzinový motor v akci 454 900 korun a naftový 564 900 korun. Rozdíl mezi nimi je tak 110 tisíc korun. Ten platí i u verze Plus, Titanium má rozdíl dokonce 120 tisíc.

Benzinový motor si ve Focusu papírově nárokuje 4,8 l / 100 km, naftový potom 3,7 l / 100 km - to je rozdíl 1,1 l / 100 km. Budeme-li se držet výbavy Trend Edition, pak zjistíme, že vznětový agregát se vyplatí po ujetí 335 365 kilometrů. Při modelovém vlastnictví pět let to dává 67 073 kilometrů ročně. Test praktického Focusu najdete na Vybermiauto.cz.

 

Právě se děje

Další zprávy