Benzin, nebo diesel. Vyplatí se pořízení naftového kompaktního kombi?

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 1. 2019 6:05
Naftové motory v poslední době dostávají jednu ránu za druhou. Nejprve přišla kauza Dieselgate, při níž koncern Volkswagen pomocí softwaru falšoval výši hodnot vypouštěných emisí oxidů dusíku při homologačních testech a následně v reálném provozu. Podobný problém začaly řešit i další automobilky jako Daimler nebo Fiat-Chrysler. Některá města pak následně zakázala vjezd starších naftových automobilů do svých center. To všechno se podepsalo na klesající poptávce po naftových motorech. Má dnes vůbec smysl si vůz s turbodieselem kupovat? Podívejte se na situaci u devíti kompaktních kombíků.

Kie Ceed SW 1.0 T-GDI vs. 1.6 CRDi

Kia Ceed SW je technicky příbuzná Hyundai i30 Kombi. To znamená i podobnou skladbu motorů, z nichž jsme vybrali tříválec 1.0 T-GDI / 88 kW s manuální šestistupňovou převodovkou a čtyřválec 1.6 CRDi / 85 kW se stejným ústrojím.

Oba motory se spolu nabízí ve výbavách Comfort a Cool, kde je mezi nimi cenový rozdíl vždy 70 tisíc korun. V základní verzi Comfort je cena za benzin 409 980 korun a za naftu 479 980 korun.

Průměrná spotřeba benzinového motoru je papírově 5,2 l / 100 km a naftového motoru 3,9 l / 100 km. To je rozdíl 1,3 l / 100 km - naftová jednotka se tak vyplatí po ujetí 179 726 km. Při vlastnictví vozu pět let to znamená 35 945 km ročně. Test kombi hledejte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy