Benzin, nebo diesel. Vyplatí se pořízení naftového kompaktního kombi?

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 1. 2019 6:05
Naftové motory v poslední době dostávají jednu ránu za druhou. Nejprve přišla kauza Dieselgate, při níž koncern Volkswagen pomocí softwaru falšoval výši hodnot vypouštěných emisí oxidů dusíku při homologačních testech a následně v reálném provozu. Podobný problém začaly řešit i další automobilky jako Daimler nebo Fiat-Chrysler. Některá města pak následně zakázala vjezd starších naftových automobilů do svých center. To všechno se podepsalo na klesající poptávce po naftových motorech. Má dnes vůbec smysl si vůz s turbodieselem kupovat? Podívejte se na situaci u devíti kompaktních kombíků.

Hyundai i30 Kombi 1.4 T-GDI vs. 1.6 CRDi

Hyundai i30 Kombi sází především na akční ceník s výbavou Best of Czech. Ten je však omezen motorizacemi a pro kombi nenabízí dva zcela srovnatelně silné motory. Porovnávat tak musíme 1.4 T-GDI s výkonem 103 kW a 1.6 CRDi s výkonem 85 kW. Oba motory mají šestistupňovou manuální převodovku.

Jak již bylo řečeno, korejská automobilka hodně sází na akční výbavu Best of Czech, která je bohatší a přitom levnější než standardní Entry a v některých ohledech i Trikolor. Benzinová i30 tak stojí 409 990 korun, naftová 439 990 korun, tedy o 30 tisíc korun více.

Pohled na spotřebu říká, že benzinový motor si na 100 km nárokuje 5,7 litru a naftový 4,1 litru. To je rozdíl 1,6 litru. Proto se u tohoto konkrétního výbavového stupně naftový motor vyplatí už po ujetí 62 229 km, což při modelovém vlastnictví pět let dává ročně 12 445 km. Test vozu najdete tady.

Uveďme ještě, že ve standardním ceníku je už mezi podobně silnými motorizacemi u i30 Kombi rozdíl 60 tisíc korun - pokud porovnáme výbavu Entry s motorem 1.0 T-GDI / 88 kW (444 990 Kč) a 1.6 CRDi / 85 kW (504 990 Kč) se spotřebou 5,4 l / 100 km, respektive 4,1 l / 100 km, dojdeme k tomu, že se nafta vyplatí po 154 360 km.

 

Právě se děje

Další zprávy