Jan Matoušek
25. 12. 2019 6:35
Ještě než se v příštím roce opět o něco zpřísní pravidla nárazových testů organizace Euro NCAP, otestovala tato organizace ve dvou sériích hned 22 nových automobilů. Z českého pohledu se proti bariéře rozjely dvě škodovky - nová Octavia a městské Citigo. To si přitom nevedlo úplně ukázkově, stejně ale dopadl třeba Jeep Renegade.
Crash test - MG HS | Video: Euro NCAP
MG HS - 5*
Ochrana dospělých - 92 %
Ochrana dětí - 81 %
Ochrana chodců - 64 %
Asistenční systémy - 76 %
Celkově - 5*
V poslední sérii testů Euro NCAP poslal proti bariéře hned tři čínská auta. A s rozdílným výsledkem. Modely někdejší britské značky MG, nyní patřící pod čínský koncern SAIC, mohou konkurovat evropským či japonským modelům. SUV HS si odvezlo pět hvězdiček. V ochraně dospělých se jediným více problematickým bodem ukázal být hrudník řidiče při nárazu na sloup. Tato oblast si i kvůli zranění žeber vysloužila druhé nejhorší hodnocení slabý. Naopak fungování autonomního nouzového brzdění v nízkých rychlostech získalo maximální počet bodů.
Také ochrana dětí dopadla dobře, jediným větším problémem se při čelním nárazu ukázala být ochrana krku desetileté figuríny, která dostala druhé nejhorší hodnocení slabý. Při bočním nárazu dostala stejnou známku ochrana hlavy u figuríny desetiletého dítěte. Jako u jiných aut, i u MG se mírně problematické staly tuhé sloupky při ochraně chodců. Také ochrana pánve při střetu s nárazníkem se povětšinou ukázala být jako špatná, tedy nejhorší možná. Autonomní nouzové brzdění pak umí rozpoznat chodce i cyklisty, ve druhém případě ale stejně dostalo jen druhé nejvyšší ohodnocení. U bezpečnostních asistentů s nejvyšší známkou vyčnívá jen pomocník pro jízdu v pruzích s druhým nejvyšším hodnocením.