13 statečných proti Dacii Duster. Kdo se podbízí cenou, kdo boduje prostorem a kdo sází na design?

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 1. 2018 14:01
Dacia začátkem letošního roku uvedla na český trh druhou generaci SUV Duster. Ta je pro rumunskou automobilku velmi důležitá, protože v Evropě patří vůz mezi nejpopulárnější ve stále rostoucí kategorii sportovně-užitkových vozů. Jakkoliv se design oproti předchůdci příliš nezměnil a motorová paleta zůstala úplně stejná, nový Duster je modernější. Nabízí například prvky, o nichž si minulý model mohl nechat zdát - automatická klimatizace, panoramatický kamerový systém či bezklíčkové startování. I přes nízkou cenu, startující na 259 900 korunách, to ale Duster nebude mít lehké. V následující grafice se podívejte na třináct konkurentů, s nimiž se bude muset rumunský vůz vypořádat.

Detailní ceník a technické specifikace nové Dacie Duster naleznete pod tímto odkazem.

Foto: Hyundai

Hyundai Tucson

V Nošovicích vyráběný Tucson patří ke stálicím v nabídce Hyundai. Na délku má SUV 4475 mm, z čehož 2670 mm ukrajuje rozvor náprav. Kufr podle dat výrobce pojme 513 až 1503 litrů zavazadel. Pod kapotou jihokorejského modelu nenajdeme moderní maloobjemové motory.

Základem je 1.6 GDI o výkonu 97 kW s pohonem předních kol. Následuje přeplňovaná 1.6 T-GDI o výkonu 130 kW, která má pohon předních i všech kol, přičemž čtyřkolku je možné spojit s dvouspojkovým automatem. Turbodieselová paleta obsahuje 1.7 CRDi o výkonu 85 nebo 104 kW s pohonem předních kol a v případě silnější verze s dvouspojkovým automatem. Dvoulitrové CRDi o výkonu 100 nebo 136 kW je vždy spojeno s pohonem všech kol a volitelně i automatickou převodovkou.

Základní výbavové stupně jsou čtyři, příplatky pak automobilka řeší prostřednictvím paketů. Nejlevnější Tucson s výbavou Best of Czech přijde na 499 990 korun, přičemž za tuto cenu nechybí klimatizace, rádio, tempomat nebo parkovací senzory. Nejdražší ceníkový Tucson, bez paketů, stojí 839 990 korun, přičemž jde o výbavu Style s motorem 2.0 CRDi (136 kW) 4×4 s automatem. Více o korejském modelu najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy