Miloš Gregor, politolog z Masarykovy univerzity
"Už celý rok dopředu ukazovaly průzkumy, že většina obyvatel si nepřeje Andreje Babiše za prezidenta. Je v politice přes deset let. Voliči ho znají, byl premiérem, každý na něj má svůj názor. Prezentace, komunikace a marketing Andreje Babiše jsou ale postaveny tak, aby bylo ANO nejsilnějším politickým subjektem, ne na tom, aby byl Babiš přijatelným pro většinu obyvatel.
Pokud se někdo takto profiluje deset let, tak ze sebe těžko během pár měsíců udělá něco jiného. Zvlášť pokud přihlédneme k tomu, že jeho pozice a rétorika se postupně posouvají, proměňují a radikalizují.
Druhým faktorem byla neuvěřitelně negativní kampaň, kterou vedl Babiš po prvním kole volby, která byla, troufnu si říct, za hranicí etiky. Tato kampaň odradila i část voličů ANO. Nemyslím si, že by měl Andrej Babiš jinak šanci volby vyhrát, ale mohl je prohrát důstojně.
Třetím faktorem byla profesionalita Petra Pavla, který skloubil své chování a vystupování se slogany, které měl v kampani. Pokud se podíváme na diskuse, tak tam jsme mohli vidět v Petru Pavlovi ztělesněný klid a řád, ostatním kandidátům neskákal do řeči, vystupoval klidně a to vzbuzuje u voličů důvěru."