Velikonoční víkend v Česku nalákal více cizinců

ČTK ČTK
9. 4. 2012 17:20
Letos navštívilo Českou republiku 300 000 cizinců, o 100 000 více než loni
Velikonoce v Praze (ilustrační foto)
Velikonoce v Praze (ilustrační foto) | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - O velikonočním týdnu navštívilo Českou republiku asi 300 000 zahraničních turistů, což je o pět procent více než o těchto svátcích loni. 

Řekl to viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura s tím, že Prahu si zvolilo jako cíl velikonočního výletu zhruba 200 000 cizinců.

Velikonoce patří v ČR spolu s obdobím Vánoc a Silvestra k turisticky nejvytíženějším obdobím. Letos je pro svou dovolenou na prodloužený víkend v Česku využili podle analýzy asociace hlavně Evropané, především Němci, Italové a Španělé.

Němečtí turisté na Velikonoce přijíždějí do Česka na poznávací zájezdy do Prahy, na lázeňské pobyty i za turistikou do Krkonoš.

Většinou se zdrží od čtvrtka či pátku až do pondělí. Využívají tak volna na Velký pátek, který je v Německu i v zemích katolické jižní Evropy na rozdíl od Česka státním svátkem.

Italové a Španělé naproti tomu často přijíždějí do ČR týden před Velikonocemi a na svátky se již vracejí domů. Pro ruské turisty začíná hlavní turistická sezona až na takzvané květnové svátky, které trvají od 1. května až do poloviny května.

Populární eurovíkendy

Také Češi využili svátků k cestám do zahraničí. Okamura uvedl, že do ciziny nyní vyjelo asi 150 000 Čechů. Nejvíce jich odcestovalo na Slovensko a do sousedních zemí. 

Populární jsou podle něj také eurovíkendy, které Češi nejčastěji tráví v Londýně, Paříži či Římě. "Jezdí se i do maďarských lázní," podotkl.

Například Cestovní agentura Invia.cz prodala 895 zájezdů s termínem pobytu přes období Velikonoc (5. až 15. dubna 2012). Největší zájem byl o pobytové zájezdy u moře, které tvořily 58 procent poptávky.

V této kategorii byly nejoblíbenější pobyty v Egyptě. Poznávací zájezdy zvolilo 36 procent turistů, jež na velikonoční eurovíkendy odjížděli nejčastěji do Paříže.

Jen šest procent zákazníků Invia.cz vyrazilo přes Velikonoce lyžovat. U lyžařských pobytů převažovaly zájezdy do rakouských Alp, poznamenal marketingový ředitel agentury Michal Tůma..

 

Právě se děje

Další zprávy