Vysvědčení českých škol: Výkon dobrý, ale spokojení nejsou žáci, učitelé ani rodiče

Zuzana Hronová Zuzana Hronová
15. 12. 2020 11:23
Mezinárodní šetření TIMSS 2019, které zjišťuje úroveň žáků 4. tříd základních škol v matematice a přírodopisu, ale také postoje žáků, učitelů či rodičů ke škole, přineslo pozoruhodná zjištění. Česko patří ve výsledcích testů k nadprůměrným, ale má nejméně spokojené žáky, učitele i rodiče v Evropě. České děti škola naučí, ale nedokáže zajistit, aby v ní žáci a učitelé byli spokojení.
Foto: Shutterstock.com

Čeští žáci si věří nejméně v EU

Stejně jako v roce 2015 i tento cyklus šetření TIMSS odhalil nízkou sebedůvěru českých žáků v matematice. Velmi sebejistých v matematice se cítí v Česku necelá čtvrtina žáků, zatímco velmi nejistě se cítí téměř třetina.

Nižší sebedůvěru v porovnání s českými žáky mají pouze žáci Portugalska, Singapuru, Nového Zélandu, Japonska a Koreje. (Posledně dvě jmenované země patří přitom v matematice k nejlepším na světě.) Naopak nejvyšší podíl velmi sebejistých žáků byl zjištěn na Kypru, v Bulharsku a v Rakousku (39 procent a více), ačkoliv tito žáci v matematice zrovna nezáří.

V přírodovědě prokázali čeští žáci v rámci zemí EU vůbec nejnižší míru sebedůvěry. Jen čtvrtina z nich se cítí v přírodovědě velmi sebejistě.

 

Právě se děje

Další zprávy