Půl procenta reklamy v ČT zůstane. Rýsuje se dohoda

Jan Němec (redaktor) Jan Němec (redaktor)
10. 6. 2011 20:45
ČT24 má zůstat zcela bez reklamy a teleshopingu
Bude to řešit Janečkůn nástupce
Bude to řešit Janečkůn nástupce | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Ve sněmovně se už dokončuje dohoda o dalším osudu reklamy ve veřejnoprávní České televizi.

Už příští týden se sněmovna vrátí k senátnímu návrhu zákona, který chce, aby reklama v ČT zůstala i dál, ačkoliv podle teď platného zákona měla reklama skončit na veřejnoprávní obrazovce už letos.

"Ano, ta dohoda se už rýsuje," potvrdil jeden z poslanců ČSSD.

A soukromé televizní stanice tlačily na to, aby skutečně skončila. Ještě v lednu dokonce generální ředitel televize Nova Jan Andruško mluvil i o arbitráži, pokud reklama v ČT zůstane.

Teď, krátce před projednáváním ve sněmovně, svůj postoj zmírnil. Na konferenci DIGImedia 2011 připustil další pokračování reklamy v ČT, pokud by byla omezena jen na programy ČT2 a ČT4 Sport.

Svou roli v tom mohlo sehrát i prohlášení ministra kultury Jiřího Bessera (TOP 09 a Starostové), který prohlásil, že v případě ČT bez reklamy by chtěl po televizích Nova a Prima, aby dotovaly české filmy alespoň půlmiliardou korun ročně.

ČT24 zcela bez reklamy

Poslanci jeho volání, alespoň podle dosavadních dohod, ne zcela vyslyší.

Na obrazovkách České televize má zůstat ještě další dva roky půl procenta reklamy z vysílacího času. A zůstane na ČT1, ČT2 i ČT4 Sport.

Konečná dohoda ještě není právě u teleshopingu: zatím se zdá, že by se měl omezit na 2 až 3 procenta z vysílacího času.

Shoda je už i na tom, že by zpravodajská ČT24 měla být nově zcela bez reklamy i teleshopingu.

"Z teleshopingem mám problém. Ve veřejnoprávní televizi by neměl být vůbec," řekla Aktuálně.cz Kateřina Klasnová (VV).

Novinkou bude i to, že weby veřejnoprávní České televize by měly být napříště zcela bez reklamních bannerů.

"Web veřejnoprávní televize by měl bát bez reklam, je ostatně dotovaný koncesionářskými poplatky," zdůvodňuje jeden z poslanců, proč by reklama měla zmizet i z webu ČT24.

ČT s odstupujícím ředitelem

Osud reklamy v ČT se na půdě sněmovny projednává ve chvíli, kdy je vedení veřejnoprávní televize oslabené: generální ředitel ČT v půlce týdne oznámil, že chce sám skončit ke konci letošního srpna.

O jeho nástupci rozhodne nově dovolená Rada ČT.

Podle zjištění Aktuálně.cz má v tuto chvíli největší šance Petr Dvořák, bývalý ředitel televize Nova, kterého favorizuje ODS, je ochotná jej za určitých, zatím nespecifikovaných podmínek i TOP 09 a ani ČSSD s ním "nemá problém", ačkoliv různá křídla uvnitř strany favorizují i ředitele zpravodajství Romana Bradáče nebo bývalého ředitele zpravodajství Milana Fridricha.

 

Právě se děje

Další zprávy