Pandemie pohnula se školstvím, žáci ale mají deprese, varují odborníci

Zuzana Hronová Zuzana Hronová
27. 11. 2020 14:55
Konference o vzdělávání PREF 2020 přinesla celou řadu pozitivních zjištění o probouzejícím se českém školství. Ale také spoustu alarmujících zpráv. Třeba že děti nezvládají dlouhou domácí izolaci, trpí depresemi a častěji sahají k sebepoškozování. Duševní bolest totiž chtějí přebít tou fyzickou. Projděte si jednotlivá témata a pusťte si videa z konference.
Foto: Shutterstock.com

Kvalitní školu dělá kvalitní ředitel. Ale nemá na to čas

Kvalitní školu dělá kvalitní ředitel a jeho kvalitní pedagogické vedení. Jenže jak výzkumy ukazují, ředitelé jsou zavaleni byrokracií a na tuto činnost jim zbývá pouhých 20 procent času. Libor Pospíšil, manažer lektorského programu Ředitel naživo, radí, jak se vlastně stát pedagogickým lídrem. Tím podle něj může být jen zkušený a dobrý učitel. Nestačí ho jen teoreticky připravovat na práci ředitele, dotyčný musí mít možnost rovnou to ve své škole zkoušet.

Očekávání od pozice ředitele musí být přímo napojena na jeho podporu - jinými slovy tedy nestačí, aby zřizovatel měl jen velká očekávání, ale je potřeba, aby se zasadil o podporu ředitele, o jeho "odbřemenění" od byrokracie či o jeho kvalitní trénink, o možnosti sdílení zkušeností, atd. Pospíšil také radí, aby se ředitel vzdělával a rozvíjel spolu se svým zástupcem, aby tak byla zajištěna kontinuita, až jednou školu opustí.

Více v panelu Jak se ředitelé stávají pedagogickými lídry?

 

Právě se děje

Další zprávy