Vše o střetu tramvají
Podrobnosti z vyšetřování
- Řidič tramvaje smrti poprvé promluvi, přiznal chybu
- Linka č.5 mohla zabíjet už dříve. Inspekce to nevěděla
- Přiznání: Dopravní podnik věděl o nebezpečí. Mlčel
- Svědectví: Srážku zavinil dopravní podnik
- Fotoreportáž z depa: Tramvaje, ve kterých umírali lidé
Fakta o neštěstí
Ostrava - Policie dnes předala řidiči tramvaje Petru Hrochovi z Ostravy rozhodnutí o zahájení trestního řízení.
Čtyřiadvacetiletý zaměstnanec Dopravního podniku Ostrava zřejmě zavinil tragický střet tramvají na jednokolejné trati linky číslo 5 mezi zastávkami Poruba-koupaliště a točnou Vřesina.
Srážku dvou tramvají, ke které došlo v pátek 11. dubna, nepřežili tři lidé a téměř padesát cestujících bylo zraněno.
"Za trestný čin obecného ohrožení hrozí řidiči tři až deset let odnětí svobody," uvedla tisková mluvčí ostravské policie Soňa Štětínská.
Obviněný rozhodnutí o zahájení trestního stíhání dnes převzal.
"Policisté ve vyšetřování pokračují. K dnešnímu dni vyslechli již více než 50 osob a nadále zkoumají veškeré okolnosti střetu tramvají," uvedla Štětínská.
Obviněný řidič svoji chybu přiznal a veřejně se omluvil pozůstalým a zraněným. Spekuluje se o spoluvině dopravního podniku, který ji však odmítá.
Svědkyně prostřednictvím deníku Aktuálně.cz upozornila, že ke střetu tramvají mohlo dojít již dříve. Dopravní podnik posléze přiznal dva případy, kdy tramvaje vyjely proti sobě.
Advokát řidiče Petra Hrocha Tibor Rovňák míní, že tragédii způsobilo nejen pochybení řidiče, ale i nedostatečném technickém zabezpečení trati.
"Pokud by tam byl semafor nebo jiné zabezpečení, k nehodě by dojít nemuselo," řekl České televizi Rovňák.
Provoz na trati byl po deseti dnech od nehody obnoven. Dopravní podnik instaloval provizorní bezpečnostní opatření, výstražné oranžové světo.