Praha - V loňském roce na železnici trojnásobně vzrostl počet závažných a tragických nehod. Zahynulo při nich 277 lidí, což je nejvíce od roku 2003.
Nejvíce lidí zemřelo při střetu s vlakem. Zvýšil se také počet nehod trolejbusů a tramvají v rámci městské hromadné dopravy.
Naopak se loni snížil počet nehod na železničních přejezdech, který byl nejnižší od roku 2003, klesl i počet obětí těchto nehod.
"Podle předběžných statistik evidovala Drážní inspekce v roce 2011 na dráhách celkem 3797 nehod, což je sice nejméně od roku 2003, avšak došlo k nárůstu nejzávažnějších druhů mimořádných událostí klasifikovaných jako závažná nehoda," sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Dodal, že zatímco v předcházejících čtyřech letech se stalo na dráhách průměrně šest závažných nehod, v roce 2011 jich bylo 16, což je téměř o 300 procent více.
Vzrostly také tragické následky nehod. Loni bylo na železnici usmrceno 277 lidí, což je nejvíce od vzniku Drážní inspekce v roce 2003. Obdobný počet usmrcených byl zaznamenán pouze v letech 2004 a 2005, kdy zemřelo 274 lidí.
Nejvíce obětí si každoročně vyžádají střety vlaku s lidmi. V roce 2011 bylo zaznamenáno 284 takových případů, téměř o devět procent více než v roce 2010. Bylo při nich usmrceno 220 lidí, a loňský rok se stal nejhorším. Dosud měl nejhorší statistiku rok 2006, kdy při střetu s vlakem zemřelo 209 lidí.
"Alarmující je nárůst počtu závažných nehod tramvají a trolejbusů, kde se v roce 2011 událo pět závažných nehod. Tragicky skončila květnová srážka trolejbusu a tramvaje v Brně, kdy byl jeden cestující usmrcen a 12 bylo zraněno," uvedl Drápal.
Za dobrou zprávu mluvčí označil snížení počtu nehod na železničních přejezdech. V roce 2011 se jich stalo celkem 189, což je nejméně od vzniku Drážní inspekce, zemřelo při nich 33 lidí.