Bouchal usiloval o lepší podmínky a bezpečí cyklistů v Praze. Na začátku ledna ho na pražském nábřeží srazilo auto, když jel na kole z práce domů. Minulý týden na následky zranění zemřel.
Z náměstí Jiřího z Poděbrad vyjelo ve čtvrtečním podvečeru do pražských ulic přes sto lidí. Všichni na jízdních kolech. A dojeli až na nábřeží Kapitána Jaroše, kde Bouchala porazilo auto.
"Bude těžké ho nahradit. On totiž dokázal pro své projekty nadchnout a dát dohromady lidi ze všech sfér lidského konání, kteří pracovali zadarmo," uvedl Bouchalův bývalý kolega a místopředseda Strany zelených Petr Štěpánek. "Připojil se k nám v roce 1998. Jeho zásluhou třeba vznikly cyklostezky kolem Botiče a v Kačerově," dodal.
V Praze je nyní asi 162 kilometrů tras pro cyklisty. Zhruba ale jen 64 kilometrů z nich vede po komunikacích, kde nejezdí auta. Magistrát dává ročně na výstavbu nových úseků asi 20 milionů korun, vloni třeba přibylo šest úseků. Ekologičtí aktivisté přesto říkají, že cyklisté jsou na tom ve městě špatně. Bouchal ještě vloni v září říkal: "Magistrát stále nepovažuje cyklistiku za druh dopravy, bere ji jako rekreační záležitost."#reklama
Bouchalovu nehodu, která se stala na nábřeží Kapitána Jaroše 6. ledna, vyšetřuje policie. "Vyšetřování je pro nás nepřehledné. Najali jsme proto právníka specializovaného na dopravu, který na to bude dohlížet. Máme totiž zkušenosti, že policisté při vyšetřování spíš vidí očima motoristů než cyklistů," dodal Štěpánek.