Praha - Čeští zdravotníci dostali podle průzkumu agentury GfK za svou práci trojku. Ještě před rokem to bylo dvě mínus.
Důvod větší nespokojenosti tisícovky dotázaných občanů je jasný. Ve zdravotnictví se nic nezměnilo, jen se začalo platit.
Češi hodnotili zdravotnické služby prakticky do detailu stejně jako loni či předloni.
Ve školním známkování dostávají pravidelně dvojku časová i místní dostupnost zdravotní péče, kvalita léčby i chování personálu. Trojkou se hodnotí objednací lhůty a také čekání před ordinací.
- Čtěte dále: Ústecký kraj přijde o výdělečné části nemocnic
Přesto se celková spokojenost se stavem zdravotnictví zhoršila. "Pravděpodobně to je způsobeno probíhající reformou a s tím související medializací některých problémů," píší výzkumníci.
Méně pacientů, ale čekárny jsou stále plné
Z výzkumu vyplývá i to, proč konkrétně se Češi rozzlobili. Proti jaru 2007, kdy doktora navštívili tři ze čtyř dotázaných, letos to byly jen dvě třetiny. Tím se potvrzuje dopad poplatků, který zaznamenaly už zdravotní pojišťovny.
GfK však navíc upozorňuje na paradox, že přes nižší počet pacientů jsou čekárny stejně plné a také na speciální vyšetření a operace se čeká spíše déle, než před zavedením poplatků.