Tohle Obama chtěl? Vozíky na golf jsou skoro zadarmo

Zdeněk John
19. 10. 2009 19:07
Fiasko. Tak hodnotí novináři Obamovu snahu ekologicky podpořit průmysl
Foto: Reuters

New York - Golfové vozíky se staly ve Spojených státech málem nedostatkovým zbožím. Stačila maličkost: snaha amerického prezidenta Baracka Obamy přimět automobilky, aby víc pozornosti věnovaly vozům poháněným elektřinou, které znečišťují ovzduší méně než klasika na benzin a naftu.

Dotace americké vlády na nákup elektromobilů však způsobily, že golfové vozíky (ano, jezdí na elektřinu) jsou za polovinu dřívější ceny. A nekupte to, když je to tak levné, řekli si Američané.

Obamovy snahy věnovat vládní dotace na podporu průmyslu, ale zároveň ekologie, si všiml respektovaný list The Wall Street Journal Europe. A rovnou ji označil pravým jménem: fiasko.

Příklad daňové politiky

Je to dokonalý příklad daňové politiky v éře prezidenta Baracka Obamy, napsaly zmíněné noviny.

Daňový kredit od Obamovy vlády na nákup elektřinou poháněného stroje činí 5500 dolarů. Golfový vozík stojí i 8000 dolarů, v lepší verzi 10 tisíc. "Získat některé modely můžete absolutně zadarmo," citovaly noviny Rogera Gaddise z oklahomské firmy Ada Electric Cars. "Není to snad ta nejbezvadnější věc, jakou jste kdy slyšeli?"

Stačí maličkost, aby vozík na golf splňoval Obamovu podmínku pro přiznání dotace. Přidejte zrcátko a bezpečnostní pás.

Firmy na Floridě dokonce nabízejí takzvaný zpětný odkup. Zákazník si "koupí" vozík na golf (s dotací ho má zadarmo) a vzápětí pronajme. A pak již jen inkasuje nájem. Navíc na vozíky neplatí žádné množstevní limity: koupit si jich můžete, kolik chcete. Všechny s dotací.

The Wall Street Journal to komentuje slovy: Mysleli jste si, že nejhorší způsob dotace je šrotovné. Kdepak...

 

Právě se děje

před 38 minutami

Cyklista Karel Vacek bude jezdit za bývalou stáj Kreuzigera

Český cyklista Karel Vacek bude od příští sezony oblékat dres elitního týmu WorldTour Qhubeka ASSOS. Dvacetiletý nadějný jezdec v jihoafrické stáji, která do letoška závodila pod názvem NTT, vystřídá krajana Romana Kreuzigera. Ten naopak zamířil do druhodivizního týmu Gazprom-RusVelo.

Vackovo angažmá dnes potvrdilo vedení týmu. Spolu s ním přišli i osmadvacetiletý Polák Lukasz Wišniowski a o čtyři roky mladší Američan Sean Bennett.

Vacek, jenž v roce 2019 působil v týmu Hagens-Axeon a letos jezdil za italskou stáj Colpack Ballan, si posun mezi elitu nemohl vynachválit. "Jsem nadšený, že mohou být součástí týmu Qhubeka ASSOS, je to úžasné. Těším se, že se pro příští sezonu dostanu do co nejlepší formy," uvedl na týmovém webu.

"Mým největším snem je samozřejmě Tour de France nebo jiný ze závodů Grand Tours, dosáhnout tam jednou na dobrý výsledek v celkovém pořadí. To je můj kariérní cíl, ale teď jsem rád a vděčný, že jsem se stal součástí skvělého týmu," dodal.

Zdroj: ČTK
Další zprávy