Singapur - "Vypadej dobře pro Ježíše" zní název kontroverzní kosmetické řady, jež v jihovýchodní Asii narazila na odpor římskokatolické komunity.
To, co výrobce považuje za vtipný reklamní tah, vidí věřící jako zneuctění Ježíše Krista a jeho odkazu. Po protestech se singapurský obchodní řetězec rozhodl, že kontroverzní přísady do koupele a krémy na ruce z pultů stáhne.
"Proč má někdo využívat náboženských postav k propagování svého zboží?," citoval deník Straits Times názor 24leté Grace Ongové, která v Singapuru patří k 15procentní katolické menšině.
Měj dech a akcent jako Ir
Etikety s dvojicí spoře oděných žen obdivně hledících k Ježíšovi vyrábí americká společnost BlueQ. Před dvaceti lety ji v Massachusetts založili dva bratři.
Na provokování si v podnikání zakládají. Řadu s Ježíšem například propagovaly názvy zboží a slogany jako "Dechový sprej Věř v Boha," nebo "Vypadejte v neděli nejlépe! Pomůžeme vám být úctyhodní. Král králů si vás všimne".
Další kosmetické řady nosí jména "Kočičí zadek", "Sprostá holka" a "Smyjte své hříchy".
Velmi oblíbená byla také řada sprejů pro zlepšení dechu, která slibovala uživatelům irský akcent.