Singapurským katolíkům vadila kosmetika s Ježíšem

rak
16. 2. 2008 15:20
Obchodní dům zesměšňující krémy stáhl z prodeje
Pro singapurské katolíky jsou etikety s Ježíšem už příliš.
Pro singapurské katolíky jsou etikety s Ježíšem už příliš. | Foto: www.blueq.com

Singapur - "Vypadej dobře pro Ježíše" zní název kontroverzní kosmetické řady, jež v jihovýchodní Asii narazila na odpor římskokatolické komunity.

To, co výrobce považuje za vtipný reklamní tah, vidí věřící jako zneuctění Ježíše Krista a jeho odkazu. Po protestech se singapurský obchodní řetězec rozhodl, že kontroverzní přísady do koupele a krémy na ruce z pultů stáhne.

"Proč má někdo využívat náboženských postav k propagování svého zboží?," citoval deník Straits Times názor 24leté Grace Ongové, která v Singapuru patří k 15procentní katolické menšině.

Měj dech a akcent jako Ir

Etikety s dvojicí spoře oděných žen obdivně hledících k Ježíšovi vyrábí americká společnost BlueQ. Před dvaceti lety ji v Massachusetts založili dva bratři.

Na provokování si v podnikání zakládají. Řadu s Ježíšem například propagovaly názvy zboží a slogany jako "Dechový sprej Věř v Boha," nebo "Vypadejte v neděli nejlépe! Pomůžeme vám být úctyhodní. Král králů si vás všimne".

Další kosmetické řady nosí jména "Kočičí zadek", "Sprostá holka" a "Smyjte své hříchy".

Velmi oblíbená byla také řada sprejů pro zlepšení dechu, která slibovala uživatelům irský akcent.

 

Právě se děje

Další zprávy