Důvodem je katastrofální technický stav pákistánských letadel.
Uvnitř EU nesmí přistávat cellem 42 strojů, které má společnost Pakistan International Airlines (PIA) k dispozici. Na evropských linkách může společnost používat pouze sedm Boeingů 777.
Evropa zvyšuje bezpečnostní nároky
Rozhodnutí je součástí radikálních opatření unie, která od loňska zpřísnila dohled nad bezpečností leteckého provozu. Poprvé v historii zveřejnila seznam společností, které z bezpečnostních důvodů nesmějí přistávat na letištích sedmadvaceti členských států Evropské unie.
Pákistánská PIA mezi nimi původně nebyla. Teď ale Brusel změnil názor poté, co Pákistánci nereagovali na žádosti o zlepšení technického stavu svého leteckého parku.
Vedení společnosti, která byla kdysi považována za jednu z nejlepších a nejbezpečnějších v Asii, krok unie odmítlo.
"Před nedávnem jsme měli problémy, ale nyni se situace zlepšila. A musíme říci, že jsme dopředu neobdrželi žádné varování," citoval mluvčího PIA pákistánský list The News.
Pro Ruzyni žádná změna
Pražského letiště v Ruzyni se opatření nedotkne, protože PIA tam nelétala. Linky provozuje do Londýna, Frankfurtu, Paříže a Říma.
Bude muset omezit jejich počet a utrpí další finanční ztráty. Už nyní má dost velké ekonomické problémy.
Na černé listě aerolinií, které nesmějí do EU, se vloni ocitla také společnost Ariana ze sousedního Afghánistánu. Ta létala jednou týdne z Kábulu do Frankfurtu stařičkým Airbusem, který už dříve vyřadila ze své flotily společnost Air India.
Do EU nesmí ani severokorejský státní dopravce Air Koryo, který používá dosluhující Tupolevy a Iljušiny.
Unie naopak letos rozhodla o tom, že po loňském zákazu znovu otevře evropská letiště thajské společnosti Phuket Airways.
Na seznamu figurují desítky dopravců hlavně z Afriky a Asie.