Oslo - Norský letecký přepravce Norwegian dnes reagoval změnou svých bezpečnostních pravidel na převratné poznatky z vyšetřování úterního pádu letounu společnosti Germanwings. Od nynějška budou muset být v pilotních kabinách letounů norské společnosti vždy nejméně dva členové posádky.
Rovněž některé další letecké společnosti dnes začaly zavádět pravidlo, že pilot nesmí být za letu v kokpitu nikdy sám. Zavedení opatření dnes oznámily například britský nízkonákladový dopravce EasyJet a také islandské či kanadské aerolinky. Pád stroje německé nízkonákladové společnosti v úterý podle vyšetřovatelů úmyslně způsobil druhý pilot airbusu, když v kokpitu zůstal sám.
S platností od pátku zavádí povinnou přítomnost alespoň dvou členů posádky v kokpitu společnost EasyJet. "Toto rozhodnutí bylo učiněno po konzultaci s úřadem pro civilní letectví," citovala ze sdělení firmy agentura AFP.
Zavedení obdobného opatření dnes podle AFP oznámily také islandské aerolinky Icelandair a kanadská společnost Air Transat.
Rovněž Spolkový svaz německého letectví (BDL) dnes oznámil, že se zavedením nového opatření souhlasily všechny velké německé aerolinie včetně Lufthansy a její dceřiné společnosti Germanwings.
"Dnes jsme hovořili se všemi členy o možných důsledcích," řekl šéf BDL Matthias von Randow agentuře Reuters. Opatření má být zavedeno okamžitě. Podle agentury DPA by se mělo týkat například koncernu Lufthansa a společností Air Berlin, Condor a TuiFly.
V současnosti evropské předpisy nenařizují neustálou přítomnost alespoň dvou osob v kokpitu. Zavést takovou povinnost může podle AFP pouze Evropská agentura pro bezpečnost civilního letectví (EASA).
Francouzský žalobce pověřený vyšetřováním tragédie úterního letu z Barcelony do Düsseldorfu dnes oznámil, že pád stroje úmyslně způsobil druhý pilot airbusu. Když se kapitán letu vzdálil, druhý pilot, podle aktuálních údajů pouze 27letý, v kokpitu zůstal sám a kolegu už nevpustil zpátky. Přitom stroj předčasně navedl ke klesání.
Šéf koncernu Lufthansa Carsten Spohr dnes na tiskové konferenci k dosavadním výsledkům vyšetřování zřícení stroje dceřiné společnosti řekl, že podle jeho znalostí je u evropských leteckých společností povinná přítomnost nejméně dvou osob v kokpitu výjimečná.