Sillicon Valley - Facebook testuje nový prvek, který uživatelům umožní vytvořit si vlastní "seznam přání". A je jedno, kde chtějí čerpat. Může jít o nábytek, oblečení nebo služby. Společnost doufá, že tím nastartuje internetový prodej.
Podle vyjádření nejznámější sociální sítě světa se v prvním sledu pro spolupráci rozhodlo několik firem, mezi nimi například Pottery Barn a Victoria´s Secret. Lidé budou mít na Facebooku možnost fotky s jejich zbožím označit pomocí tlačítka "chci".
"Lidé dostanou možnost podílet se o svá přání s přáteli nebo kliknout ještě jednou, čímž si kýženou věc rovnou koupí mimo prostředí Facebooku," stojí v oficiální tiskové zprávě k novému tlačítku.
Sbírej...
Funkci pojmenovali "Collections" (sbírky). Facebook si slibuje, že díky ní získá větší vliv na online nakupování. Přeci jenom - vyzývat k utrácení se chystá miliardu svých uživatelů.
Z oficiálního vyjádření také vyplývá, že si společnost nebude za zakoupený produkt účtovat poplatek.
Podle analytika Colina Sebastiana můžou "Collections" opravdu otevřít cestu k novým tržbám. Firma změny potřebuje, protože příchod na burzu byl zatím jen jedním velkým zklamáním.
"E-commerce je jednou z nejlepších cest, jak zpeněžit internet," dodává Sebastian.
... a chtěj
"Když si uvědomíte, jak velkou platformu představují a jak umějí lidi propojit, dojde vám, že existuje mnoho stále nevyzkoušených cest vedoucích ke zpeněžení Facebooku," dodal. Další příjmy by podle Sebastiana mohly plynout z poplatků, jež budou za svou propagaci platit přímo prodejci.
Akcie Facebooku na začátku týdne znovu spadly, tentokrát o 2,4 procenta, a ustálily se na ceně 20,4 dolaru za kus.
Společnost plánuje nabídnout novou funkci všem uživatelům bez rozdílu. Někteří už brzy tlačítko "chci" uvidí v rámci testování. Jiní budou moci předměty alespoň "sbírat".