reklama
 
 

Echo Moskvy má novou správní radu. Novináři v ní nejsou

29. 3. 2012 16:32
Médium často kritizuje Vladimira Putina. Novináři vyvěšení bílé vlajky nezvažují

Moskva - Valné shromáždění akcionářů rozhlasové stanice Echo Moskvy změnilo správní radu, v níž už nejsou zastoupeni sami redaktoři. Změna budí obavy, aby časem nevedla i k omezení nezávislosti stanice, často kritizující režim Vladimira Putina.

"V radě už nejsme. Byla zvolena nová rada, ve které novináři nejsou. Štve mě to, ale není důvod vyvěšovat bílou vlajku. Vysíláme dál," napsal na Twitteru zástupce šéfredaktora Echa Vladimir Varfolomejev ještě během valné hromady. Spolu s Varfolomejevem opustili správní radu i další zástupci redakce.

Echo Moskvy se ještě v éře "perestrojky" na konci komunismu stalo symbolem nezávislosti ruských médií a význam stanice dodnes daleko převyšuje okruh posluchačstva, čítajícího dvě procenta moskevské populace.

Echo své vysílání nezměnilo ani poté, co dvě třetiny akcií stanice přešly do rukou polostátního plynárenského koncernu Gazprom. Akcionáři totiž na redakci měli až dosud velmi omezený vliv.

"Změny ve správní radě (teď) otvírají možnosti pro větší řiditelnost stanice," předpověděl list Kommersant. Šéfredaktor Alexej Venediktov, cítící za změnami "politický nátlak" na redakci, však zůstává ve funkci.

Kreml a Gazprom změny bagatelizují jako "vnitropodnikovou záležitost", související prý s hospodařením stanice, která však vykazovala zisk. Výměna správní rady navíc byla ohlášena poté, co si premiér a budoucí prezident Vladimir Putin postěžoval, že mu stanice "spílá od rána do večera".

Pamětníci také připomínají, že Gazprom svého času přeměnil nezávislou televizi NTV v poslušný nástroj Kremlu.

autoři: Zahraničí, ČTK | 29. 3. 2012 16:32

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama