Ohio - Jako na marketingové akci firmy Apple si mohli připadat účastníci vůbec prvních oficiálních předvolebních shromáždění, kterými americký prezident Barack Obama zahájil kampaň za své znovuzvolení.
Pracovníci Obamova štábu obcházeli účastníky dvou mítinků ve státech Ohio a Virginia s iPady a sbírali si jejich jména a kontakty na ně.
Prezident a jeho předvolební mašinérie hodlá stejně jako před čtyřmi lety vsadit masivně na zapojení moderních technologií a sociálních sítí do komunikace s příznivci a potenciálními voliči.
První dvě předvolební akce mířily cíleně na mladé, obě se odehrávaly na půdě univerzit.
Během obou mítinků byly instalovány obří obrazovky, které ukazovaly komentáře a obrázky zveřejňované na Facebooku a Twitteru Obamovými příznivci.
Všichni kontaktovaní účastníci předvolebních shromáždění byli vyzváni, aby poskytli kampani čísla svých mobilních telefonů a přihlásili se k odběru informačních SMS zpráv.
Obama oficiálně startuje předvolební kampaň v situaci, kdy mu průzkumy veřejného mínění dávají jen nepatrný náskok před republikánským vyzyvatelem Mittem Romneym. Navíc v situaci, kdy zpomaluje růst ekonomiky.
Obama během prvních mítinků tvrdě na Romneyho zaútočil. Varoval, že pokud by byl zvolen, vrátí Spojené státy k ekonomické politice Bushovy administrativy a bude prosazovat pouze zájmy bohatých Američanů a velkých korporací.