Londýn - Britská tajná služba Government Communications Headquarters (GCHQ) zvolila netradiční způsob verbování nových agentů.
Na internetu zveřejnila kvíz a těm, kdo ho úspěšně vyřeší, nabídne práci.
Uchazeči o práci v rozvědce Jejího Veličenstva musí prolomit kód složený z písmen i číslic a zadat do webového formuláře výsledné klíčové slovo.
Internetová kampaň je odpovědí na kritickou výroční zprávu britské Zpravodajské a bezpečnostní komise, v níž se konstatuje, že GCHQ nemá dost počítačových expertů, schopných zajistit Velké Británii kybernetickou bezpečnost.
"Tato konkrétní kampaň je zaměřena na cílovou skupinu lidí, které tradiční reklama a inzeráty nezaujmou, a tak by se o tom, že GCHQ nabírá nové zaměstnance na pozice tohoto typu, nemuseli dozvědět," vysvětlil BBC mluvčí rozvědky a dodal, že mnozí se mohou pro práci u tajné služby skvěle hodit, aniž by to sami tušili. Kvíz by jim měl napovědět.
Ti, kdo vloží správné klíčové slovo, budou přesměrováni na náborové stránky, kde jim bude doporučen další postup.
Autoři se nebojí, že by se správná odpověď začala šířit internetem. Pokud se tak stane, nebude to prý na škodu, protože se o práci pro GCHQ v kyberprostoru alespoň začne diskutovat.
Talentovaní Češi ale mají, stejně jako ostatní cizinci, smůlu. Kampaň je určená výhradně Britům.
Úspěšní uchazeči by měli být zařazeni do útvaru, který se bude soustředit na prevenci kybernetických útoků z řad teroristů, tzv. hacktivistů, cizích tajných služeb i organizovaného zločinu.
Nejedná se o první neobvyklou kampaň. V minulosti agenti Jejího Veličenstva sháněli nové kolegy například vkládáním reklam do her pro konzole Xbox.