San Francisco - Drama se šťastným koncem prožili rodiče desetileté Phoebe Klebahnové, když svou malou dceru svěřili do rukou letecké společnosti United Airlines.
V dobré víře, že se o ni vyškolený personál aerolinek postará, manželé v San Francisku předali dívku stevardce, která je ujistila, že jejich ratolest bude v rámci služby leteckého doprovodu dětí po celou dobu pod dozorem. Dostala dokonce náramek s nápisem "v péči United".
Malá Phoebe mířila na dvoutýdenní michiganský dětský tábor do Traverse City. Čekal ji přestup na chicagském mezinárodním letišti a k navazujícímu spoji ji měla doprovodit zaplacená služba.
"Nikdo nepřicházel, volali tam několikrát a nakonec mi řekli, abych počkala s paní, která kontroluje letenky," cituje Phoebe server televize NBC.
Čekala tak dlouho, až jí uletělo letadlo. Když potom chtěla zavolat rodičům, zaměstnanci aerolinek ji odmítli. "Říkali, že nemají čas, ať chvíli počkám, ale čas neměli nikdy." Trvalo další dvě hodiny, než pro dívku někdo přišel a dovedl ji k jinému letadlu.
Rodiče mezitím odcestovali do Indie a napjatě čekali na telefonát z dětského tábora, že dcera je pod dohledem vedoucích. Namísto toho ale přišel šok. Vedoucí zavolal, že Phoebe do letadla nenastoupila a nikdo z United Airlines netuší, kde je.
Dorazila v pořádku, zkoušely to nejdřív United
Zaměstnanci United v Indii nejprve tvrdili, že jde o omyl a dívka do Traverse City dorazila. Na tamním letišti o ní ale nikdo nevěděl.
Vypátrat, kde se malá cestovatelka nachází, trvalo hodinu a dívčin otec musel obtelefonovávat několik zaměstnanců aerolinek. Jeden z nich mu podle serveru televize NBC dokonce sdělil, že "netuší, kde jeho dcera právě je, ale je si jistý, že je v bezpečí."
Když Phoebe nakonec do Traverse City dorazila, čekalo rodinu další nemilé překvapení. United Airlines ztratily její zavazadla a jejich nalezení trvalo tři dny. Rodiče to stálo celkem osmnáct hodin telefonování z Indie a 125 dolarů za čtyři marné cesty zaměstnanců dětského tábora.
Ačkoliv vše dobře dopadlo, byli manželé Klebahnovi pochybením United Airlines rozhořčení. Matka dívenky proto napsala vedení společnosti stížnost, v níž událost podrobně vylíčila. Na reakci čekala dlouhých šest týdnů. Dopravce zareagoval až poté, co se o případ začala zajímat televize.
Příště to prý bude lepší
Kdo by čekal, že si budou aerolinky sypat popel na hlavu a změní společnost, u níž si letecký doprovod objednávají, je na omylu. Mluvčí společnosti do televize zaslal pouze nicneříkající omluvu.
"Kontaktovali jsme Klebahnovy přímo, abychom se jim omluvili. Incident, který popisují, neodpovídá službám, jaké bychom rádi poskytovali. Prostředky za letenku a doprovod panu Klebahnovi vrátíme na účet a rádi bychom dostali příležitost poskytnout jim v budoucnu lepší služby," napsal mluvčí United Airlines Charles Hobart.
Ironií osudu je, že otec Phoebe létal s United Airlines celý život a má kartu prémiového zákazníka. Teď se ale celá rodina shoduje, že dá přednost konkurenci.