Praha - O téměř desetinu na 32,5 miliardy korun vloni zvýšil tržby mobilní operátor T-Mobile. Počet zákazníků stoupl o 222 tisíc na 5,27 milionu.
Firma tak potvrdila svoje těsné vedení nad konkurenční Telefónicou O2, která má 5,13 milionu mobilních čísel.
V posledním čtvrtletí T-Mobile svého největšího rivala poprvé překonal i v příjmech za mobilní komunikaci, utržil 8,2 miliardy.
Jejich síly jsou ale vyrovnané. Tarifních zákazníků, kteří utrácejí výrazně více, mají obě firmy 2,2 milionu.
Český mobilní trh je navíc vysoce nasycený - na deset milionů obyvatel připadá téměř 13 milionů SIM karet.
"Organický růst zákaznické základny se výrazně zpomalil," komentoval výsledky generální ředitel českého T-Mobile Roland Mahler. "Pokud chceme do budoucna dále růst, musíme se zaměřit na rozvoj našich stávajících zákazníků a služeb s přidanou hodnotou," dodal.
"Pro firemní zákazníky je spíše než cena důležité celkové řešení jejich potřeb," dodává Jitka Pacolová, mluvčí T-Mobile. Operátor zvyšuje pokrytí službou Internet 4G a koncem roku spustil i pilotní provoz připojení po pevných linkách.
Z řad podniků loni získal za klienty mimo jiné Pražskou energetiku, American Express, Henkel a Canon.
Průměrný měsíční příjem (ARPU) na jednoho zákazníka T-Mobile vloni vzrostl o dvě procenta na 501 korun. Údaje rozdělené na tarifní a netarifní zákazníky firma nezveřejňuje. Telefónica O2 měla loni průměr za všechny zákazníky 524 korun, u těch s tarifem to ale bylo přes 900 korun.
Čtěte více: