Jihlava - Nemocnice v Jihlavě spustila systém elektronického objednávání pacientů.
Na projektu takzvané eAmbulance spolupracoval s partnery z Tchaj-wanu tým odborníků z nemocnice a kraje Vysočina, který je zřizovatelem nemocnice.
Pacienti se mohou do ambulancí objednat prostřednictvím internetu nebo telefonem. Systém zpočátku funguje v jedenácti ambulancích, postupně se bude rozšiřovat.
Do konce roku by do něj měly být zapojeny všechny nemocniční ambulance. Novinářům to řekl ředitel nemocnice Lukáš Velev.
Pacient si vyzvedne osobní PIN kód
"Do poloviny příštího roku by elektronické objednávání pacientů mohlo fungovat ve všech nemocnicích na Vysočině zřizovaných krajem," doplnil hejtman Jiří Běhounek.
V kontaktním centru u vchodu do nemocnice si pacient vyzvedne osobní čtyřmístný PIN kód. Na internetové stránce www.eAmbulance.cz si zvolí zdravotnické zařízení, vybere oddělení nebo přímo konkrétního lékaře a systém mu nabídne volné termíny.
"Navíc může lékaři zanechat informaci o konkrétních zdravotních problémech," popsal David Zažímal z oddělení informačních technologií jihlavské nemocnice. O potvrzení rezervace uvědomí pacienta zpráva sms nebo e-mail.
Náklady na projekt dosáhly čtyř milionů
Vzhledem k nutnému souběhu ošetření objednaných i neobjednaných pacientů budou pro elektronickou rezervaci k dispozici jen vybrané ordinační hodiny. "Pracovní doba lékařů se postupně rozdělí na řešení akutních a neakutních případů," podotkl Velev.
Náklady na projekt elektronického objednávání pacientů dosáhly podle Běhounka čtyři miliony korun. Kraj Vysočina i tchaj-wanská společnost Institute for Information Industry se o ně podělily rovným dílem.
Podle informací Českého statistického úřadu umožňovala koncem loňského roku elektronické objednání pacientů necelá dvacítka nemocnic v Česku.