Správa železnic opraví pražský Negrelliho viadukt

ČTK ČTK
27. 11. 2012 7:54
Oprava nejdelšího pražského mostu si vyžádá asi 800 milionů
Negrelliho viadukt na Praze 7 a 8. Začátek viaduktu leží v části Nového Města, která spadá do Prahy 8. U Autobusového nádraží Florenc tvoří hranici mezi Novým Městem a Karlínem a pokračuje do Prahy 7 Holešovic - Bubenče. Hlavním inženýrem tohoto díla byl rakouský inženýr Alois Negrelli. Most byl dán do provozu v červnu 1850. Viadukt je dlouhý 1111 metrů a má 85 oblouků. Ve své době tato stavba neměla ve světě obdoby.
Negrelliho viadukt na Praze 7 a 8. Začátek viaduktu leží v části Nového Města, která spadá do Prahy 8. U Autobusového nádraží Florenc tvoří hranici mezi Novým Městem a Karlínem a pokračuje do Prahy 7 Holešovic - Bubenče. Hlavním inženýrem tohoto díla byl rakouský inženýr Alois Negrelli. Most byl dán do provozu v červnu 1850. Viadukt je dlouhý 1111 metrů a má 85 oblouků. Ve své době tato stavba neměla ve světě obdoby. | Foto: Jaroslav Motyčka

Praha - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se rozhodla opravit pražský Negrelliho viadukt, který je technickou kulturní památkou.

"Příští rok to vyhlásíme," sdělil deníku E15 generální ředitel SŽDC Jiří Kolář. Akce si podle něj vyžádá asi 800 milionů korun. Až 80 procent celkových nákladů může činit příspěvek Evropské unie.

Oprava nejdelšího pražského mostu a zároveň nejstaršího železničního mostu přes Vltavu na území hlavního města je náhradním projektem pro čerpání evropských peněz.

Evropská komise totiž neuznala projekty za více než deset miliard korun, ale stát má stále šanci je vyčerpat na jiných projektech.

V balíku s Negrelliho viaduktem bude podle informací E15 i rekonstrukce kolejiště a nástupiště Masarykova nádraží, obnova stanice Bubny, která by se měla posunout blíže k metru, a celková modernizace tratě z Ruzyně do Veleslavína.

Na tu už má správa železnic kladné stanovisko k vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Celkové náklady na zmíněné akce odhadují železničáři na 3,5 miliardy korun.

"Když to dobře půjde, tak se pustíme i do rekonstrukce stanice Kladno," doplnil Kolář. Aby SŽDC získala unijní peníze, musí vše dokončit do konce roku 2015.

 

Právě se děje

Další zprávy