Ze čtyř dodavatelů, kteří se do tendru přihlásili, nabídla vítězná firma nejnižší cenu. Je asi o 36 milionů korun vyšší než předpokládaná hodnota zakázky, což je podle schváleného dokumentu dáno rostoucími cenami materiálu a stavebních prací.
Nová lávka by podle projektu měla být čtyři metry široká, což umožní pohyb pěším, cyklistům a v případě potřeby i vozům integrovaného záchranného systému. Konstrukce bude ocelová a mostovka dřevěná.
Minulé vedení metropole plánovalo před stavbou definitivní náhrady vybudovat provizorní konstrukci s životností 30 let, což stávající koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) přehodnotila.
Za pád lávky čelí obvinění dva lidé
Lávka nahradí původní, která se zřítila 2. prosince 2017. Policisté při vyšetřování nehody obvinili dva muže z obecného ohrožení. Město každému ze čtyř zraněných dalo 50 tisíc korun. Na dalším odškodnění se magistrát domluvil letos v lednu s pojišťovnou, která začala odškodné vyplácet ještě před ukončením policejního vyšetřování.
Praha má s mosty dlouhodobě problémy. Ve špatném stavu je několik mostů přes Vltavu, mezi nimi například Libeňský, Hlávkův, most Legií nebo Palackého most. Libeňský most musel být dokonce na začátku loňského roku zcela uzavřen pro MHD a auta.
Město prostřednictvím Technické správy komunikací zahájilo diagnostiku těchto mostů, stejně jako například lanového mostu na Jižní spojce. Připravuje se také diagnostika a rekonstrukce Barrandovského mostu.