Praha - Praha otestovala systém nové karty, která by případně mohla nahradit opencard. Jejím provozovatelem a dodavatelem je plzeňský dopravní podnik. Zda se s ním Praha domluví, není ale jisté, sdělil ve středu pro ČTK dobře informovaný zdroj z magistrátu.
Město totiž nadále jedná o odkoupení majetkových práv k opencard od jejich majitele, firmy eMoneyServices (EMS).
Plzeňský dopravce je podle informací schopen nové karty dodat měsíc od chvíle, kdy si o ně Praha řekne. "Plzeňské" karty by dostávali žadatelé o novou kartu.
Konkrétní dohodu Praha s plzeňským podnikem podepsanou nemá. Praha stále čeká na výsledek jednání s firmou EMS, která podala kvůli nezaplaceným dluhům na Prahu a dopravní podnik žalobu. Zároveň Praha a EMS chystají společné memorandum o dalším postupu.
V souvislosti s opencard nabídlo Praze svou variantu řešení hned několik firem. Mezi nimi například společnost Visa, která představila minulý týden bezkontaktní variantu karty. S primátorem Hudečkem (TOP 09), který má opencard na starosti, ale nejednala. Spolupráci nabídly i Česká pošta a České dráhy.
Hraje se o hodně. Jak informoval deník Aktuálně.cz v pátek, vítěz zakázky na novou opencard získá převahu na trhu elektronických jízdních dokladů. Opencard je totiž se svým 1,2 milionu držitelů zdaleka největším projektem v zemi a díky vysokému počtu uživatelů v sobě skrývá obří obchodní potenciál.
Projekt za 1,35 miliardy pochází z éry primátora Pavla Béma (ODS). V souvislosti s opencard bylo nepravomocně odsouzeno pět úředníků magistrátu.
K soudu nově míří deset někdejších i nynějších radních za ODS a TOP 09 včetně primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) a dalších pět úředníků. Schválili totiž prodloužení smluv na provoz opencard. Všichni vinu popírají - kvůli údajně nevýhodným smlouvám nemohli postupovat jinak, tvrdí.