Praha - Nezdá se, že by pražští radní najeli na úsporný režim. V úterý potvrdili prodloužení trasy A metra a město již na tento účel uvolnilo 500 milionů korun. Celkem má stavba stát 21 miliard.
Město počítá, že něco přes třetinu z celkové částky získá z fondů Evropské unie. Na Prahu by tak zbývalo doplatit kolem 14 miliard.
Přitom pokud Unie projekt neschválí do 30. června 2014, zajistí město jeho financování v plném rozsahu z vlastního rozpočtu a zároveň zajistí vrácení prostředků státního rozpočtu ČR poskytnutých na předfinancování výdajů, které měly být kryty prostředky EU.
Podle původního plánu, by měl být úsek Dejvická - Motol zprovozněn na konci roku 2014.
Podívejte, jak začala ražba metra
Na Blance se má konečně začít šetřit
Radní také rozhodli o dalším postupu při stavbě tunelu Blanka. Hlavním cílem je snížení nákladů, objevili se ale také některé náklady navíc.
"Budeme na stavbě tunelu Blanka šetřit. Ze stavby jsme vyřadili věci, které jsou nadstandardní, na tom jsme se s městskými částmi i dalšími partnery dohodli a to dnes (v úterý) potvrdila rada. Jde vesměs o věci, které nejsou v této chvíli nezbytné a značná část z nich byla do stavby Blanky i zařazena dodatečně na přání právě městských částí," řekl k úternímu rozhodnutí Březina.
Podle náměstka primátora ale město počítá s kompletní rekonstrukcí Letenského náměstí, která bude stát kolem sedmdesáti milionů korun.
"Do konce roku bude také zprovozněna Patočkova ulice a bude tak zrušena objízdná trasa po Myslbekově ulici. To jsou určité vícenáklady, ale místním obyvatelům se uleví a vracet se k těmto investicím v budoucnosti by bylo výrazně dražší," dodává Březina.
Fotogalerie ze stavby tunelu Blanka