Praha - Praha požádala stavební úřad, aby prodloužil termín dokončení tunelového komplexu Blanka až na konec roku 2016.
Současné stavební povolení počítalo s ukončením na konci loňského roku.
Město už dříve oznámilo, že stavbu ve zkušebním provozu spustí v dubnu 2014, definitivní dokončení všech prací ale plánuje až na konec roku 2016.
Důvodem žádosti má být "redukce přidělování finančních prostředků na jednotlivé roky výstavby". Praha, která se potýká s nedostatkem peněz na investice, musí šetřit i na jiných stavbách. Žádost města bude nyní posuzovat magistrátní odbor dopravy jako speciální stavební úřad. Účastníci řízení mohou do 15 dnů podat své námitky.
Vedení pražského magistrátu už v úterý oznámilo, že na výstavbě tunelového komplexu Blanka ušetří dalších 354 milionů korun. Šetřit se bude především na některých úpravách na povrchu. Cena za celou stavbu by tak mohla klesnout zhruba pod 36,7 miliardy korun. Oproti původním plánům minulého vedení města bude cena přesto vyšší asi o osm miliard.
Východní část pražského okruhu. Takhle bude vypdat druhá Blanka
Minulé vedení města za primátora Pavla Béma (ODS) tvrdilo, že tunel bude stát 28 miliard korun. Nové vedení radnice ale po svém nástupu zjistilo, že má zaplatit o deset miliard více. Politici poté slíbili, že se pokusí dohodnout snížení ceny. Kvůli šetření například nevznikne takzvaný baldachýn na Letné, výtvarné ztvárnění výdechů z tunelu a zakryt nebude úsek od nového Trojského mostu po most Barikádníků.
Stavba tunelového komplexu začala už v roce 2007. Severozápadní část městského okruhu by měla měřit téměř 6,4 kilometru. Doplní tak už otevřených 17 kilometrů okruhu. Výstavbu od začátku provází množství problémů. Během ražby se tunel třikrát propadl a dodavatel stavby Metrostav kvůli nehodám dostal od báňského úřadu několik pokut. Místní obyvatelé si často stěžovali na hluk nebo prašnost ze stavby.