Veřejná zakázka by měla podle dokumentu skončit letos v září. Tendr na stavební práce by se pak měl uskutečnit v červnu 2022. Samotná rekonstrukce pak začne podle harmonogramu v září téhož roku a potrvá 32 měsíců. Z celkové částky nákladů rekonstrukce půjde zhruba 480 milionů na opravu mostních objektů a 80 milionů je určeno na přeložky inženýrských sítí.
Zvolená varianta opravy zvýší podle odborníků životnost konstrukce nejméně o padesát let. Řešení spočívá zejména ve výměně konstrukcí předpolí mostu, které jsou kvůli korozi ve špatném stavu, a zesílení obloukové části. Podle závěrů Kloknerova ústavu ČVUT jde o kompromisní řešení z hlediska nákladů, doby nutného uzavření mostu a dopravní kapacity. Opravená konstrukce bude schopna unést obousměrný tramvajový provoz, osobní auta i nákladní vozy do 32 tun.
Minulé vedení Prahy prosazovalo zbourání Libeňského mostu, ale to současné rozhodlo o opravě.
Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku prosince 2017 spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Praha se zabývá také opravou Hlávkova mostu. Ve špatném stavu je i Palackého most a připravuje se oprava Barrandovského mostu.