Praha - Na rozvoj tras pro cyklisty vydá hlavní město více peněz než loni, a to 30 milionů. Dalších 100 milionů by mohlo získat z evropských fondů.
Za peníze má město postavit 24 kilometrů cyklotras a přibližně 11 kilometrů oddělených cyklostezek. Evropské dotace mají zatím jít jen na financování zavěšené lávky mezi Lahovicemi a Komořany. Mohly by ale posloužit i na propojení Barrandovského mostu a Malé Chuchle.
"V rámci neinvestičních položek s celkovou sumou 35 milionů korun počítáme se značením nových tras, patří sem také nová dopravní opatření včetně oprav a údržby těch stávajících," uvedl náměstek primátora Karel Březina. Ve městě nyní funguje 433 kilometrů cyklotras a 140,5 kilometrů cyklostezek.
Příjezd k tunelu pod Vítkovem? Oficiálně není
Nová komise pro cyklistickou dopravu, která na magistrátu fungovala v předchozím volebním období, zatím nevznikla. Březina ale slíbil, že podá návrh na její zřízení. Chce také zlepšit vzájemnou spolupráci s městskými částmi a nechat vypracovat podrobný cyklogenerel.
Některé části cyklostezek však mají stále problémy. Třeba ta pod Vítkovem, kde město několik měsíců po jejím dokončení stále nemá zkolaudován celý úsek. Stezka vede pěším tunelem, ale příjezdová cesta k němu oficiálně neexistuje, vjezd proto blokují betonové bariéry. Město se totiž nedokázalo dohodnout na převzetí pozemků od Českých drah.