DPP chystá reorganizaci, skončí šéf pro čerpání dotací

ČTK ČTK
23. 9. 2013 13:01
Personální změny vychází z nespokojenosti Prahy a ze závěru interního auditu
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) chystá od ledna reorganizaci oddělení, které zodpovídá za přípravu veřejných zakázek a čerpání evropských dotací za miliardy korun.

Skončí dlouholetý šéf tohoto odboru Petr Oumrt. Řekl to generální ředitel podniku Milan Křístek. Personální změny vychází z nespokojenosti Prahy, která je stoprocentním akcionářem podniku, a ze závěru interního auditu, uvedl.

"Oddělení zásobování bude nově rozděleno tak, aby nebyla působnost týkající se veřejných zakázek roztříštěna," řekl Křístek.

Na následující měsíce podle něj firma plánuje důležité veřejné zakázky a přípravu projektů pro čerpání evropských dotací. Jde především o dotaci 3,7 miliardy korun na dostavbu metra A do Motola.

Audit týkající se stavby metra A nedávno poukázal na možné porušení zákona o veřejných zakázkách. Podle dokumentu pochybil Inženýring dopravních staveb a.s. (IDS), který stavbu pro pražský dopravní podnik organizuje.

Podle Křístka budou konečné závěry auditu známy na konci října. Prodloužení metra má být dokončeno v příštím roce, celkové náklady jsou zhruba 19 miliard korun.

Desítky problematických smluv

Dopravní podnik, který z pražského rozpočtu dostává na provoz přes deset miliard korun ročně, má za sebou dva turbulentní roky a několik výměn ve vedení podniku.

Stejně jako předchozí ředitelé i ten současný tvrdí, že se vydal cestou prověřování a vypovídání nevýhodných smluv, které byly uzavřeny v minulosti. Loňská analýza poukázala na desítky problematických smluv se škodou v řádu stamilionů korun.

Dopravní podnik se dlouhodobě potýká s financováním. Tíží ho dluhy a závazky z údajně nevypověditelných smluv, třeba na nákup tramvají za 19,2 miliardy korun. Podle některých informací proto podnik hodlá rušit další spoje a omezovat investice.

Diskutuje se také o nepopulárním zdražování jízdného. Záležet ale bude na vůli pražských politiků, která se v příštím volebním roce bude pravděpodobně hledat jen velmi obtížně.

 

Právě se děje

Další zprávy