Dopravu v Plzni omezí tři stavby na přetížené Karlovarské třídě

ČTK ČTK
17. 1. 2016 15:36
Dopravu na nejpřetíženější městské tepně, kudy jezdí desetitisíce řidičů z největších sídlišť Lochotín a Vinice, letos zásadně ovlvní zahájení tří staveb na Karlovarské třídě. Největší bude oprava mostu Generála Pattona. Dalšími stavbami je poslední etapa opravy tramvajové trati a rozšíření silnice od lékařské fakulty k Pattonovu mostu.
Plzeň - ilustrační foto
Plzeň - ilustrační foto | Foto: Aktuálně.cz

Plzeň - Plzeň zahájí v polovině roku tři zásadní stavby na Karlovarské třídě. Výrazně omezí dopravu na nejpřetíženější městské tepně, kudy jezdí desetitisíce řidičů z největších sídlišť Lochotín a Vinice. "Doprava na Karlovarské bude příští rok složitá," řekl náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS).

Největší bude oprava mostu Generála Pattona, která bude nejzásadnější silniční rekonstrukcí v Plzni od roku 1989. Plánovaná je 20 let. Dalšími stavbami je poslední etapa opravy tramvajové trati, rozšíření silnice od lékařské fakulty k Pattonovu mostu.

"Nejraději bych byl, aby dokončení trati bylo první. Poté by se zahájily Pattonův most a třetí pruh na Karlovarské, které se budou budovat paralelně," řekl náměstek. Vzniká k nim soubor návrh dopravně inženýrských opatření, takzvané SUPERDIO, které minimalizuje dopady staveb na dopravu. "Snažíme se vše poskládat tak, aby to bylo co nejméně bolestivé pro Severní předměstí," řekl náměstek.

Oprava poničené tramvajové trati v úseku od Studentské ulice ke konečné tramvajové linky číslo 4, která přijde na 101 milion korun, by se mohla stihnout za tři měsíce. Má veškerá stavební povolení a v těchto dnech začíná soutěž na jejího dodavatele.

Na 1,5 rok trvající opravu mostu Generála Pattona vydá státní Ředitelství silnic a dálnic 210 milionů korun bez DPH, Plzeň zaplatí sedminu. "Stavba bude způsobovat zásadní špunt, který bude vytvářet kolaps ze Severního předměstí do centra," řekl. Při opravě mostu ale nebude nikdy přerušená doprava, vždy bude v provozu jeden jízdní pruh nahoru a jeden dolů z Lochotína, jezdit budou i tramvaje.

Rozšíření Karlovarské o vyhrazený jízdní pruh pro autobusy MHD od lékařské fakulty až k rondelu přijde na 32 milionů korun. Tato stavba potrvá několik měsíců. "Spolu s navazující rekonstrukcí Pattonova mostu zkapacitníme s ŘSD komunikaci od fakulty až k hlavní poště, kde vzniknou tři pruhy," uvedl Šindelář.

V příštím roce by mohla navíc začít oprava zvlněné Studentské ulice na Lochotíně za 30 milionů korun; dala by se stihnout v jednom roce.

 

Právě se děje

Další zprávy