Karlovy Vary - Jednání o stavbě silnice R6 mezi Karlovými Vary a Prahou se možná přesunou do Bruselu.
Vedení města tak reaguje na superstrategii ministra dopravy Víta Bárty, ve které se s ní zatím nepočítá.
Dostavba R6 není podle primátora Petra Kulhánka (KOA) jen tuzemskou záležitostí, ale týká se evropské dopravní infrastruktury. Současný postoj ministerstva dopravy, které pokračování stavby silnice R6 nezařadilo mezi prioritní akce, může být podle něj problémem poté, co v Německu dokončí dálnici do České republiky.
Na tu sice naváže rychlostní komunikace mezi Chebem a Karlovými Vary, ale z Varů do Prahy bude odpovídající silnice chybět. "Jen obchvaty měst na trase nic neřeší," uvedl primátor. Proto město plánuje jednání zprostředkované českým eurokomisařem Štefanem Füllem.
Kulhánek podotkl, že na stát vyvíjí tlak kvůli pokračování stavby silnice R6 stále jen Karlovarský kraj a subjekty z tohoto regionu. To se ukazuje jako nedostatečné. Pokud by tyto iniciativy podpořil Brusel, mohla by se situace změnit, poznamenal primátor.
Karlovarská Strana zelených tvrdí, že není nutné stavět čtyřproudou komunikaci dálničního typu. Podle zelených monitoring dopravy ukazuje, že provoz na R6 mezi Karlovými Vary a Novým Strašecím zdaleka nedosahuje intenzity vyžadující dálniční komunikaci.
V názorech na řešení R6 se rozcházejí také Karlovarský kraj a ministerstvo dopravy. Zatímco kraj prosazuje už roky dostavbu rychlostní silnice R6 jako čtyřproudé komunikace, ministerstvo chce pouze stavbu obchvatů obcí na trase. I ty by se však podle dopravní superkoncepce měly začít stavět teprve za dva roky.
Ministr dopravy Vít Bárta v lednu při návštěvě Karlových Varů připustil, že by při stanovování priority dostavby silnice R6 mohla hrát roli možná vyšší intenzita dopravy po dokončení dálnice na německé straně.