Modřice (Brněnsko) - Stavba nového mostu nad železničním koridorem Brno-Břeclav v Modřicích vstupuje do rozhodující fáze. Na úterý a středu je plánován podélný výsun celé nosné konstrukce nad železnicí. Po tragédii ve Studénce má dodavatel každou fázi pečlivě rozpracovanou do podrobného harmonogramu.
Stavba nového mostu v Modřicích byla zahájena 9. května 2011. Jelikož bylo potřeba zachovat neustálý provoz po koridorové trati Brno-Břeclav, nosná konstrukce nového mostu byla provedena mimo jeho definitivní polohu. Nyní ji čeká výsun nad železniční trať na nově vybudované opěry.
"Nosnou konstrukci tvoří spřažená ocelová konstrukce, která se vyrobila v mostárně a dovezla na stavbu po třetinách. Následně se vytvořila plošina před mostem, na které se provedly rošty a celá nosná ocelová konstrukce se svařila do jednoho kusu. Na spojené konstrukci byla vybetonována vozovka, most se zaizoloval a byla provedena izolační vrstva vozovky z litého asfaltu," popisuje práce Jan Zouhar ze Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje.
Celková hmotnost vysouvané konstrukce je 600 tun. Vysunutí konstrukce proběhne za výluky napětí a při režimu pomalé jízdy vlaků. Spoje tady budou zpomalovat až do pátku, vždy mezi 8-17 hodinou.
"Celý proces bude probíhat pod dohledem odpovědných pracovníků dodavatele, projektanta, technického dozoru investora i příslušných drážních útvarů," ubezpečuje Jan Zouhar.