Miliardová oprava tratě na jihu Čech začne do měsíce

ČTK ČTK
25. 4. 2013 11:03
Zakázku na modernizaci trati mezi Horusicemi a Veselím získala společnost Eurovia CS
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Miliardovou zakázku na modernizaci koridorové trati mezi Horusicemi a Veselím nad Lužnicí získala společnost Eurovia CS.

Pětikilometrový železniční úsek postaví za necelých 1,3 miliardy korun, zhruba o 370 milionů korun laciněji, než očekával investor - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Smlouvu s dodavatelskou společností podepsala správa železnic v minulých dnech, potvrdil generální ředitel SŽDC Jiří Kolář.

Žádný z neúspěšných uchazečů se proti výsledkům soutěže neodvolal, a nic tak nebrání v předání staveniště a zahájení stavebních prací. Samotné stavební práce by tak mohly začít do měsíce.

K současnému jednokolejnému úseku trati by podle projektu měla přibýt druhá kolej, čímž by se výrazně zvýšila kapacita tohoto spojení, které v současnosti kapacitně nedostačuje pro potřeby spojnice hlavního města a jižních Čech.

Úsek mezi Horusicemi a Veselím nad Lužnicí dlouhodobě trpí nedostatečnou údržbou, která si na několika úsecích vyžádala snížení maximální rychlosti, uvedlo ve zdůvodnění plánované modernizace ministerstvo dopravy.

Zastaralé a nevyhovující je prý i zabezpečovací zařízení včetně zabezpečení přejezdů.

Modernizovaná trať umožní průjezd vlaků až 140kilometrovou rychlostí. Vozidla s výklopnou skříní budou podle materiálu ministerstva dopravy daným úsekem projíždět rychlostí 160 kilometrů v hodině.

Délka modernizovaného úseku je necelých pět kilometrů. Součástí zakázky je demolice výpravní budovy ve Veselí nad Lužnicí, pro cestující se vybudují nová nástupiště a přístřešky. Vznikne osm nových železničních a pět silničních mostů.

Nejdražší česká železnice - podívejte se:

Modernizace trati je součástí plánovaného zmodernizování IV. tranzitního železničního koridoru spojujícího Prahu s Německem a v jižním směru přes Budějovice a Tábor s Rakouskem.

Stavba by podle ministerstva dopravy měla být spolufinancovaná z evropského Operačního programu doprava.

Z velkých železničních zakázek stále není rozhodnuto o modernizaci trati z Rokycan do Plzně a rekonstrukci nádraží v Olomouci.

V prvním případě vítěznou nabídku konkurenčního Metrostavu zpochybňuje konkurenční Skanska, která avizovala podání rozkladu k předsedovi antimonopolního úřadu.

U druhého tendru antimonopolní úřad kvůli údajným chybám v řízení rozhodnutí SŽDC zrušil.

Další velké zakázky za zhruba 3,8 miliardy korun správa železnic vypíše ve druhé polovině roku. Půjde o modernizaci trati z Úval do pražských Běchovic a revitalizaci trati z Českých Budějovic do Volar.

 

Právě se děje

Další zprávy