Praha - Maloobchodní trh je stále nasycenější, hypermarkety proto musí pronikat do stále menších měst. Takový trend potvrdila nová studie společnosti Incoma Research.
Letos firma očekává otevření téměř dvou desítek hypermarketů. Nové prodejny budou vznikat v městech pod 50 tisíc obyvatel, přibude jich ale i v méně než patnáctitisícových městech.
V Česku už zbývá jen pět bývalých okresů bez hypermarketu, a do dvou let by měla i tato poslední "bílá místa" na mapě zmizet.
Expanzi do menších měst odpovídá i menší velikost prodejen, do čtyř tisíc čtverečních metrů, uvedla Incoma.
Loni bylo v Česku otevřeno 16 nových hypermarketů. Celkem jich tu je už 231 s plochou přes 1,1 milionu čtverečních metrů. V přepočtu na obyvatele je největší prodejní plocha v Ústeckém a Moravskoslezském kraji.
Nejvíce prodejen má řetězec Kaufland (84), následují Hypernova (56) a Tesco (52). Hodnocení zákazníků vede v nabídce a kvalitě Globus, v ceně Kaufland, uvedla Incoma.
Obliba hypermarketů ale roste mnohem pomaleji, než jejich počet. Podle průzkumu jsou hlavním místem nákupu potravin pro 38 procent lidí, stejně jako před rokem. Ve větších městech je to více než 50 procent.
Malé prodejny vedou u 19 procent lidí. Že i ony mají prostor pro expanzi, tomu věří i finanční skupina Penta, která během dubna otevře první prodejny řetězce Žabka.
Čtěte dále:
Penta vyráží proti supermarketům. S minimarkety Žabka
Diskonty Plus kupuje majitel Penny Marketů
Ahold zvýšil tržby, konkurenci nepřekonal