Volání z mobilu loni zlevnilo o čtvrtinu na 1,24 koruny za minutu, spočítal úřad

ČTK ČTK
13. 10. 2015 14:40
Důvodem zlevnění je zavedení neomezených tarifů a s tím spojený větší počet provolaných minut, uvedl Český telekomunikační úřad. Podnikatelé volali oproti běžným spotřebitelům o čtvrtinu levněji. Před deseti lety byla cena volání z mobilu téměř čtyřnásobná - v průměru 4,65 koruny za minutu.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Praha - Průměrná cena mobilního volání v Česku loni meziročně klesla o téměř 23 procent na 1,24 koruny za minutu. Důvodem poklesu je zavedení neomezených tarifů a s tím spojený větší počet provolaných minut. Vyplývá to z údajů Českého telekomunikačního úřadu.

Průměrná cena volání pro podnikající subjekty byla v porovnání s cenou pro běžné spotřebitele přibližně o čtvrtinu nižší. Před deseti lety byla cena volání z mobilu téměř čtyřnásobná. Zákazník volal v průměru za 4,65 koruny za minutu.

Neomezené tarify, kdy zákazník platí měsíční paušál a poté se mu již neúčtují provolané minuty, začali operátoři zavádět před dvěma lety. Od té doby na ně přešlo až 90 procent rezidentních zákazníků. Na trhu bylo loni kolem 14 milionů aktivních SIM karet.

Na českém trhu působí tři mobilní operátoři. T-Mobile má 5,99 milionu zákazníků, O2 eviduje 5,013 milionu klientů a Vodafone zhruba 3,27 milionu klientů.

 

Právě se děje

Další zprávy