UniCredit Bank konečně na scéně

Kateřina Štíchová
7. 11. 2007 8:00
Vznikla čtvrtá největší banka na trhu
Foto: UniCredit Bank Group

Praha - Po velmi tiché fúzi se konečně ohlásila nová banka UniCredit Bank. Čtvrtá největší banka na trhu, podle bilanční sumy, vznikla spojením HVB Bank a Živnostenské banky.

Nová banka má okolo 200 tisíc drobných klientů, šedesáti poboček a 64 vlastních bankomatů. A jejím hlavním cílem je být prestižní bankou na českém trhu.

"Chceme být vnímáni jako prestižní banka, která překonává klientovo očekávání a pro kterou je spokojený klient nejvyšší prioritou," uvedl generální ředitel a předseda představenstva UniCredit Bank Jiří Kunert. "Nebudeme největší bankou na trhu, chceme se orientovat na spokojenost našich klientů," dodal.

O svých plánech a snad i novinkách však banka dá světu vědět až na začátku příštího roku. Od poloviny ledna 2008 totiž plánuje marketingovou kampaň, která by měla oslovit nejen stávající, ale hlavně potenciální klienty. Nyní by totiž podle představitelů banky kampaň nemusela mít takový dopad, vzhledem k předvánoční době a velkým kampaním, které probíhají médii.

Kvalita jako priorita

UniCredit Bank má nyní jasný cíl v oblasti retailového bankovnictví, a to jsou především hypotéky, kreditní karty a také tzv. small business, tedy služby pro živnostníky a zástuce svobodných povolání.

Foto: UniCredit Group

Banka by ráda dosáhla významného podílu ve vybraných produktech, které vyžadují kvalitní poradenský servis. Například u hypoték totiž za poslední dva roky dokázala snížit objem nově poskytnutých hypoték o 19 procent, a to v době, kdy všechny ostatní banky hlásily nárůsty v desítkách procent.

V segmentu korporátního bankovnictví patří UniCredit Bank v současné době mezi tři největší banky. "V podnikovém bankovnictví máme reálnou ambici stát se v horizontu několika let jedničkou na českém trhu," poznamenal Jiří Kunert.

Pobočková síť banky ještě nyní prochází konsolidací. Do jara příštího roku by banka chtěla mít asi 55 poboček, které budou pokrývat i regiony, kde dosud zastoupení nemá. V první fázi půjde především o větší města, v dalších pak přijdou na řadu také města menší

Název určuje vlastník

Nový název UniCredit Bank vyjadřuje příslušnost k významné evropské bankovní skupině UniCredit Group, která své služby poskytuje každému dvacátému obyvateli Evropy. Tedy více než 40 milionům klientů. .

Foto: UniCredit Group

UniCredit Group v současné době aktivně působí ve 23 zemích, kde má celkem 9 tisíc  poboček.

Do skupiny UniCredit Group v České republice patří rovněž UniCredit Leasing CZ, Pioneer Investments, UniCredit CA IB Czech Republic a HYPO stavební spořitelna. Ta je ovšem nyní na prodej.

Více čtěte zde:

Prodej Hypo stavební spořitelny finišuje

Leasingová dvojka změnila jméno na UniCredit Leasing

Původní názvy bank HVB a Živnostenská banka v Česku úplně zanikly. S názvem HVB je ještě možné vidět v Německu, kde je rebranding značky v rámci skupiny UniCredit Group pomalejší. Živnostenská banka zanikla úlpně a i nadále jako registrovaá značka zůstává majetkem skupiny. Ta s ní zatím žádné další plány na využití nemá.

O zániku nejstarší banky v Čechách čtěte zde:

Staletá historie končí, z Živnobanky je UniCredit.

 

Právě se děje

Další zprávy