Praha - Od počátku září mohou Češi platit elektřinu po internetu. Novou službu nabízí energetická skupina ČEZ v systému Servis 24 internetového bankovnictví České spořitelny.
Vyplývá to z tiskové zprávy společnosti ČEZ.
Nová služba má zákazníkům Skupiny ČEZ a uživatelům služby Servis 24 ulehčit kontrolu přijatých faktur a zjednodušit jejich zaplacení. Údaje z faktury nemusí zákazníci ručně zadávat do platebního příkazu, systém za ně příkaz předvyplní a připraví k potvrzení.
Lepší přehlednost i bezpečnost
Systém umožňuje zákazníkům faktury libovolně zobrazovat, ukládat nebo tisknout. O příchodu každé faktury může být zákazník informován formou SMS zprávy nebo emailu.
"Jde o další ze služeb, které nabízíme svým zákazníkům, abychom jim poskytli co největší komfort obsluhy. Domácnosti mohou již své složenky platit na všech terminálech Sazky. Nyní jako první velká energetická společnost v ČR nabízíme i elektronickou fakturaci," říká Alan Svoboda, obchodní ředitel ČEZ.
Hlavní výhody služby podle něj spočívají ve zjednodušené kontrole plateb a jejich snadné archivaci a dohledatelnosti. Systém také zaručuje bezchybné vytváření platebních příkazů, ujišťuje Svoboda.
Elektronická fakturace za elektřinu je v Evropě běžná
"Elektronické zasílání a placení faktur je novinkou, která se v jiných částech Evropy používá už několik let. Jedná se o rychlý, spolehlivý a z hlediska nákladů úsporný způsob vystavování faktur a provádění plateb jak mezi firmami, tak mezi firmami a soukromými osobami," říká Pavel Borusík za korporaci TietoEnator, která je dodavatelem technického řešení služby.
V minulých letech uzavřel ČEZ partnerství se společností Sazka, a nabídl tak možnost platit faktury za elektřinu přes terminály Sazky. S plynárenskou společností RWE otevřel společná obchodní centra, kde si zákazníci mohou vyřídit záležitosti týkající se elektřiny i plynu na jednom místě.
Čtěte dále: