Praha - Česká spořitelna opět varuje před podvodnými maily, takzvaným phishingem. Během úterý zaznamenala zvýšený výskyt mailů, lákajících z lidí citlivé údaje o jejich platebních kartách.
Útočníci v česky psaném textu navádějí adresáta, aby otevřel internetovou stránku z přiloženého odkazu pod záminkou, že má v Servisu 24 Internetbanking novou zprávu banky.
Po otevření odkazu se zobrazí podvodná stránka napodobující službu SERVIS 24 Internetbanking České spořitelny, která požaduje vložení citlivých informací o platební kartě.
E-maily snaží vyvolat zdání, že odesílatelem zprávy je Česká spořitelna. E-mail dostávají náhodní adresáti bez ohledu na to, zda se jedná o klienty České spořitelny či jiných bank.
"Česká spořitelna emaily s aktivními linky nerozesílá a nikdy touto cestou nepožaduje zadání osobních údajů," zdůrazňuje banka v prohlášení na svém webu. Klienti by v žádném případě neměli klikat na odkazy v podobných mailech.
"Falešný formulář pro získání citlivých údajů může být obsažen přímo v těle zprávy nebo je připojen jako příloha. Důvěrné nebo přihlašovací informace v žádném případě do takovýchto podstrčených formulářů nevyplňujte," dodává spořitelna.
Klienti by se měli do svého bankovnictví přihlašovat pouze přímo na příslušných stránkách a adresu ručně zadávat do pole URL, nikoliv kopírovat z podobných mailů.
Pokusy o takzvaný phishing průběžně hlásí i některé další banky, například v lednu se útočníci zaměřili na Raiffeisenbank.