Praha - Česká spořitelna připravuje pro český trh zcela novou banku. Ta má být modernější a výslovně cílí na lidi, kterým vadí jméno Česká spořitelna. Informují o tom Hospodářské noviny.
Největší finanční ústav pro klienty tak reaguje jak na změnu životního stylu Čechů, tak na nástup nových konkurentů.
Start nové banky však ještě není definitivní. "Z Vídně jsme dostali zelenou zmapovat trh, konečné rozhodnutí ještě nepadlo," zdůraznila mluvčí spořitelny Klára Gajdušková. Podle ní se trh zahušťuje, a teprve se uvidí, jak silně. "Nemělo by smysl jít do něčeho, na čem bychom prodělali," říká.
Spořitelna, ale pod jiným názvem
"Určitá část Čechů, a nemusí to být ani záležitost věku, má psychologickou bariéru se s brandem České spořitelny ztotožnit," připouští Martin Škopek, odpovědný za retail v představenstvu Erste Group, která spořitelnu vlastní.
"Jde nám o lidi, kteří chtějí mít něco víc trendy, aby se tím mohli prokázat ve společnosti. Pro tuto skupinu, která je pro bankovní obchody velmi zajímavá, plánujeme přijít s novým konceptem obsluhy," řekl Škopek Hospodářským novinám.
Do hledáčku nové banky by se podle deníku měli dostat hlavně ti, kdo si užívají života, nešetří, nechtějí žádné komplikované služby a berou si půjčky a kreditní karty.
Jako v kavárně
Zvažovaná banka by neměla být čistě internetovým projektem jako například Zuno Bank, kterou spustila další rakouská bankovní skupina (Raiffeisen Bank International) v polovině července.
Součástí by měly být i pobočky, které ale měly vypadat jinak než klasická síť spořitelny.
Podle informací Hospodářských novin by v nich mělo být například možné pít kávu a bylo by tu místo k posezení jako v kavárně. Stylově by pobočky mohly zapadat do vkusu lidí, kteří rádi navštěvují například řetězec Starbucks.
"Takových lidí, kteří si chtějí užívat a půjčovat, je podle našich průzkumů 25 procent," řekl deníku Pavel Kysilka, šéf České spořitelny.