Registr Solus jsou v hledání dlužníků nejvyužívanější

hjp
8. 4. 2008 16:00
Loni firmám zodpověděly přes 3 miliony dotazů
Úřednice. Ilustrační foto
Úřednice. Ilustrační foto | Foto: GE Money Bank

Praha - Společnosti loni položily registrům klientských informací Solus více než tři miliony dotazů na úvěrové dlužníky. Solus se tak stal nejpoužívanějším systémem pro řízení rizik u poskytovaných služeb v České republice.

Vyplývá to z tiskové zprávy sdružení Solus.

Zájmové sdružení právnických osob Solus monitoruje výhradně dlužníky, kteří po určité době přestanou splácet úvěr, a to jak z řad fyzických osob, tak podnikatelů a právnických osob.

V roce 2007 došlo k meziročnímu zvýšení zájmu o informace z negativního klientského registru fyzických osob o více než 52,6 procenta a u negativního klientského registru IČ o více než 179,9 procenta.

V lednu letošního roku poskytl registr fyzických osob přes 249 tisíc odpovědí, meziročně o 25,6 procenta více, v únoru více než 261 tisíc odpovědí (meziročně +36,4 procenta).

U registrů IČ bylo v lednu zodpovězeno takřka 10 tisíc dotazů (meziroční nárůst o 597,7 procenta) a v únoru více než 10,5 tisíce dotazů (meziročně o 594,2 procenta více).

"Zájem o využívání služeb registrů klientských informací Solus nás velmi těší, zároveň je pro nás ovšem důležitým závazkem pro další zkvalitňování služeb. Také v letošním roce proto připravujeme několik nových služeb, které rozšíří produktovou nabídku registrů Solus," uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení Solus.

Solus se například chystá zprovoznit databáze odcizených nebo ztracených dokladů totožnosti.

Čtěte dále:

 

Právě se děje

Další zprávy