Kateřina Hovorková
Aktualizováno 12. 9. 2021 11:40
Napříč obory i regiony mírně rostou mzdy. Firmy tak zaměstnancům kompenzují loňský rok, kdy kvůli pandemickým restrikcím výrazněji přidávat nemohly. V části firem se zároveň vrací na původní úroveň nabídka benefitů, která loni výrazně prořídla. Podívejte se, jaká je nyní situace ve vašem oboru a jaké mzdy zaměstnavatelé nabízejí.
Sdílené podnikové služby - obor, který roste a nabírá
I když obor podnikových služeb fungoval bez výpadků a rostl i navzdory pandemii, mzdy se oproti loňskému roku příliš nezměnily. Výjimku tvoří jen oblast IT, některé komplexnější finanční pozice a dále pozice vyžadující znalost nedostatkové němčiny, francouzštiny a severských jazyků.
Nové zaměstnance hledala a nabírala většina center i v době nouzového stavu a i nyní v oboru vládne vysoká náborová aktivita. Nejvíce obsazovaných pozic je v oblasti financí, IT a zákaznických služeb, objevují se však i obchodní a marketingové role. Kvalifikovaných uchazečů je však málo, a tak si mohou vybírat z mnoha nabídek a svým způsobem i určovat výši mzdy.
Příklady výše mezd u vybraných profesí v regionech
Pozice |
Praha |
Brno |
Ostrava |
Pracovník zákaznického servisu s krátkou zkušeností |
45 tisíc |
35 tisíc |
30 tisíc |
Šéf týmu |
50 až 70 tisíc |
45 až 60 tisíc |
45 až 60 tisíc |
Helpdesk podpora s krátkou zkušenosti |
40 až 50 tisíc |
35 až 45 tisíc |
35 až 40 tisíc |