Asi není náhodou, že Poštovní spořitelna, e-Banka a Raiffeisenbank v rozmezí několika týdnů tento poplatek zrušily. Ankety se zúčastnilo několik tisíc lidí a dostalo se ji velmi slušné publicity.
To vše přispělo k tomu, že měla konkrétní pozitivní dopad právě v podobě rušení vítězného absurdního poplatku.
Pro 2. ročník ankety jsem loňského vítěze nezařadil. Nechť mají šanci vyhrát i jiné absurdní a nesmyslné poplatky. Do 16. prosince mají lidé možnost navrhnout svůj tip na nejabsurdnější bankovní poplatek, případně tuto nominaci obohatit o svůj příběh či zkušenost s dotyčným či jiným bankovním poplatkem. A jaké jsou letos zatím nominace klientů?
Ale asi nejčastěji navrhovaným poplatkem je poplatek za vedení účtu.
Jeden z nominujících například uvádí: "Nejabsurdnější ze všech bankovních poplatků je poplatek za vedení účtu. Je to poplatek, kdy klient poskytuje své finance, finanční instituci, která je pak výhodně zúročí, což není ani etické ani logické. Bohužel se obávám, že se tohoto poplatku většina bank hned tak nevzdá, protože pro ně představuje velký příjem".
Lidé také často nominují poplatek za výběr na přepážce či z bankomatu.
Pan Petr například napsal: "Velmi absurdní se mi zdá poplatek za výběr vlastních peněz. Banka je DLUŽNÍKEM klienta - vkladatele. Viděli jste někdy dlužníka, který si bere poplatek za to, že vrací peníze věřiteli? Kdyby to udělal dlužník, který bance vrací úvěr a strhl by si poplatek za své náklady, tak nejspíš skončí v exekuci :o)".
|
To jiný návštěvník portálu to pojal více zeširoka: "Dost absurdní mi připadá to, že pokud si chci vybrat peníze ze svého sporožirového účtu, neexistuje způsob, jak to udělat bez toho, aby si z každého mého výběru ČS kousek neukrojila. Takže pokud budu chtít upřednostnit výběr na přepážce, zaplatím takovou dardu, že příští výběr uskutečním přes bankomat. Bohužel ani tady se to bez poplatku neobejde, nehledě na to, abych mohl z bankomatu vybírat, musím ještě jednou ročně zaplatit poplatek za užívání bankovní karty. Takže z mého hlediska není absurdita v tom, že své peníze nedostanu bez poplatku, nýbrž tyto poplatky považuji za sprostou zlodějnu!".
Zajímavých námětů a reakcí najdeme v diskusi kolem nominací na nejabsurdnější bankovní poplatek mnohem víc, za všechny mě ale zaujal příběh jednoho návštěvníka webu, který uvádí: "Asi před měsícem jsem od jedné instituce, kde mám devizový účet v USD převáděl asi 8000 USD na soukromý účet. Oba účty jsou vedeny u stejné banky, přitom odchozí platba poplatek = 68 USD, příchozí platba poplatek = 45 USD. Během jednoho dne jsem tak byl o cca 2500,- Kč lehčí. Osobně to kvalifikuji jako trestný čin, jednoduše zlodějna. Dobrá rada nad zlato: nepostupujte jako já, raději konvertujte na koruny a zpět na valutu. Proděláte, ale oproti mně ušetříte 1 tisíc korun."
Je tedy vidět, že stále je o čem psát. Stále tu jsou, i přes mírné zlepšení, nelogické a absurdní poplatky, které klienty dráždí. Posílejte nám i nadále vaše návrhy na absurdní bankovní poplatky. Klienti si tak mohou navzájem vyměnit užitečné zkušenosti a banky naopak získají reálnou a spontánní zpětnou vazbu.
Patrik Nacher provozovatel www.bankovnipoplatky.com
Hlasování se už pomalu blíží. Již od 16. prosince 2006 budete moci hlasovat v anketě o NEJABSURDNĚJŠÍ BANKOVNÍ POPLATEK.